مکرون در آستانه اجلاس گروه-۷ ، با وزیر خارجه ایران دیدار و گفت وگو کرد تا به گفته خودش بتواند تهران و واشنگتن را به پای میز مذاکره بکشاناید.

به گزارش جماران؛ خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در اقدامی غیرمنتظره و چشمگیر برای شکستن بن بست دیپلماتیک بر سر برنامه هسته ای مورد مناقشه تهران، وارد بیاریتز محل برگزاری اجلاس گروه - ۷ شد.

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد: حضور غیر منتظره ظریف در محل برگزاری اجلاس گروه-۷، حاکی از تلاش امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و میزبان این نشست، برای یافتن راه حلی به منظور کاهش مشکل پر پیچ و خم میان تهران و واشنگتن است.  

انتظار نمی رود مذاکرات مستقیم میان ظریف و مقامات آمریکایی صورت گیرد اما حضور وزیر خارجه ایران در جایی که دونالد ترامپ حضور دارد، حاکی از امیدهایی برای آب شدن کوه یخ بی اعتمادی میان ایران و آمریکایی است.  

کاخ ریاست جمهوری فرانسه ورود وی را تأیید کرد اما تأکید کرد که هیچ برنامه مذاکره با طرف آمریکا برنامه ریزی نشده است.

استیون منوچین  وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در واکنش به سفر وزیر خارجه ایران به بیاریتز، بصورت تلویحی از اعلام آمریکایی بدون شرط واشنتگن برای گفت و گو با ایران خبر داد.

مکرون در آستانه اجلاس گروه-۷ ، با وزیر خارجه ایران دیدار و گفت وگو کرد تا به گفته خودش بتواند تهران و واشنگتن را به پای میز مذاکره بکشاند.

سیاست ترامپ مبنی بر اعمال "حداکثر فشار" بر تهران از طریق تحریم ها توسط قدرتهای اروپایی مورد انتقاد قرار گرفته است و به عنوان افزایش خطر درگیری در خاورمیانه دیده می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.