سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: در این حمله موشکی، آشیانه جنگنده های عربستان در فرودگاه جیزان و مواضع نظامی دیگر هدف قرار گرفت.

به گزارش جماران؛ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه شب از شلیک ۱۰ فروند موشک بالستیک به فرودگاه جیزان عربستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، سریع افزود: حمله به جیزان بزرگترین عملیات موشکی با موشک های بالستیک میان برد از آغاز جنگ به شمار می رود.

وی گفت: در این حمله موشکی، آشیانه جنگنده های عربستان در فرودگاه جیزان و مواضع نظامی دیگر هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: به رژیم سعودی در صورت تداوم تجاوز و محاصره یمن انجام عملیات های بزرگتر و گسترده تر را وعده می دهیم.

پیش تر نیز موشک بالستیک نکال متعلق به انصارالله پس از عملیات شناسایی، با دقت بسیار بالا مواضع ارتش سعودی در منطقه «سدیس» واقع در استان نجران را هدف قرار داد.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.