رفتار و صحبت‌های خصمانه ضدایرانی کاهش یافته است ترامپ، پمپئو، و به ویژه بولتون همگی هم در برابر تهران و هم در تلاش برای تشکیل یک ائتلاف گسترده ضدایرانی شکست خورده‌اند.

به گزارش جماران؛ لوبلاگ در گزارشی به بررسی سیاست‌های ترامپ در مورد ایران پرداخت.

به نقل از لوبلاگ، سیاست حداکثر فشار بر ایران شکست خورده است. چند عامل وجود دارد که نشان می‌دهد این سیاست شکست خورده است، همچنین ترامپ برای حمله نظامی به ایران تنهاست. بسیاری از متحدان آمریکا بعد از خروج این کشور از برجام انتقادهای زیادی را به ترامپ وارد کردند.

از سوی دیگر پیشنهاد ایجاد ائتلاف دریایی در خلیج فارس هم با همراهی و استقبال از سوی متحدان آمریکا و سایر کشورهای جهان همراه نشد. در این میان امارات متحده عربی هم از حمایت بی‌چون و چرا از آمریکا دست برداشته و در پی بهبود روابط خود با ایران است.

به نظر می‌رسد امارات خواهان جدایی از آمریکا و نزدیکی به ایران است. 

هر چند رویارویی نظامی ایالات متحده و ایران در خلیج فارس بدون شک یک فاجعه خواهد بود،اما ایران نیروهای متحد زیادی در منطقه دارد که در جنگ با آمریکا می تواند بر روی آنها حساب کند. ازسوی  دیگر اروپا خواهان تداوم برجام و کاهش تنش  است.هم چنین روسیه و چین کماکان از متحدان ایران به حساب می‌آیند. بنابراین ترامپ در نبرد نظامی هم تنهاست.

به نظر می رسد که رفتار و صحبت‌های خصمانه ضدایرانی کاهش یافته است ترامپ، پمپئو، و به ویژه بولتون همگی هم در برابر تهران و هم در تلاش برای تشکیل یک ائتلاف گسترده ضدایرانی شکست خورده‌اند. موقعیت و نقش واشنگتن در نظام بین‌الملل به شدت تضعیف شده است. بنابراین به نظر می‌رسد که آمریکا باید بپذیرد برای ایجاد ائتلاف در خلیج فارس و تداوم فشار علیه ایران شکست خورده است.

شاید ترامپ در عرصه بی‌ الملل به ظاهر توانسته ایران را از دسترسی به سیستم‌های مالی بین‌المللی محروم کند اما دلیل شکست فشار حداکثری در سیاست‌های داخلی ایران است که باعث شده این سیاست شکست بخورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.