ترامپ بامداد چهارشنبه افزود: ایالات متحده تعداد سربازان مستقر در افغانستان را کاهش می دهد، اما تداوم حضور ما در آن کشور مهم است.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری آمریکا گفت: واشنگتن تعدادی از نیروهای خود را از افغانستان خارج می کند، اما نیازمند حضور نظامی در این کشور است.

به گزارش تارنمای اردو پوینت؛ دونالد ترامپ بامداد چهارشنبه افزود: ایالات متحده تعداد سربازان مستقر در افغانستان را کاهش می دهد، اما تداوم حضور ما در آن کشور مهم است.

پیش از سخنان ترامپ، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، زلمی خلیل زاد فرستاده دولت آمریکا در گفتگوهای صلح افغانستان قرار است روز سه شنبه عازم دوحه پایتخت قطر شود تا دور جدیدی از مذاکرات را با نمایندگان گروه طالبان آغاز کند.

این گفتگوها که حدود یکسال است، برگزار می شود و آخرین دور آن ده روز پیش در قطر به اتمام رسید به گفته دو طرف به نتایج امیدوار کننده ای رسیده و قرار است در نشست های آتی نهایی شود. واشنگتن امیدوار است با نهایی کردن این توافق زمینه برقراری صلح در افغانستان و نیز مقدمات خروج نظامیان خود را از این کشور فراهم سازد.

گفتگوهای صلح آمریکا با طالبان در حالی قرار است از سر گرفته شود که افغانستان پیش از این همزمان با پوشش رسانه ای مذاکرات صلح دستخوش حملات مرگبار بوده است. حوادث خونین در حالی روی داده که تعدادی از نمایندگان طالبان در دوحه مشغول مذاکره بودند و همزمان برخی دیگر از مسئولان این گروه اسلامگرا بیانیه پذیرفتن مسئولیت حملات انتحاری را تنظیم می کردند.

کابل بارها طالبان را به عنوان ترویج دهنده حملات تروریستی در افغانستان مورد سرزنش قرار داده و محکوم کردن آخرین مورد از حملات مرگبار در کابل از سوی این گروه را عذری غیرموجه قلمداد کرده است.

گفتنی است که در عملیات انتحاری انجام شده در یک مراسم عروسی که داعش مسئولیت آن را پذیرفت دست کم ۶۳ نفر کشته و ۱۸۲ تن زخمی شدند و در انفجارهای ننگرهار که همزمان با برگزاری جشن‌های صدمین سال استقلال افغانستان به وقوع پیوست ۱۲۳ نفر زخمی شدند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.