پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یک روزنامه ژاپنی خبر داد:

ظریف به زودی به توکیو سفر خواهد کرد

ژاپن تایمز در حالی خبر سفر وزیر خارجه ایران به توکیو منتشر می کند که «تاکئو موری» معاون وزیر خارجه این کشور روز گذشته با ظریف در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش جماران؛ روزنامه ژاپن تایمز روز یکشنبه نوشت: وزیر خارجه ایران اواخر ماه آگوست (اوایل شهریور ) به توکیو سفر خواهد کرد.

روزنامه ژاپنی به نقل از منابع دپیلماتیک نوشت: محمد جواد ظریف قرار است در سفر به ژاپن در مورد وضعیت تنگه هرمز با مقامات ژاپنی گفت و گو کند .

ژاپن تایمز در حالی خبر سفر وزیر خارجه ایران به توکیو منتشر می کند که «تاکئو موری» معاون وزیر خارجه این کشور روز گذشته با ظریف در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار، با اشاره به گفت‌وگوهای سازنده‌اش با معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: توکیو برای روابط با تهران و تداوم رایزنی‌ها اهمیت زیادی قائل است.

محمد جواد ظریف نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب و سازنده دو کشور و همچنین سفر تاریخی و مهم نخست‌وزیر ژاپن به تهران و دیدار با مقام معظم رهبری، از ادامه رایزنی‌ها با ژاپن در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای استقبال کرد.

همچنین سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و تاکه ئو موری معاون ارشد وزارت خارجه ژاپن در بیست و ششمین دور گفت و گوهای سیاسی دو کشور درباره برجام و تحولات منطقه رایزنی کردند.

در این نشست، گفت و گوهای صریحی در مورد روابط دوجانبه و راه های گسترش آن به عمل آمد و طرفین در خصوص تحولات مربوط به برجام و اوضاع منطقه خلیج فارس و آسیای غربی با یکدیگر تبادل نظر کردند.

معاونان وزیران امور خارجه دو کشور همچنین با اشاره به اهمیت سفر اخیر نخست وزیر ژاپن به تهران، علاقه مندی خود را به ادامه مشورت های عالیرتبه سیاسی ابراز کردند.

دور قبلی گفت وگوهای سیاسی ایران و ژاپن با حضور سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و تاکه ئوموری معاون ارشد وزارت خارجه ژاپن روز شنبه ۱۲ اسفند ۹۶ در تهران برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.