عضو مجمع محققین گفت: دولت بالاخره با رأی مردم انتخاب شده‎ و هر چند ضعف‎هایی هم داشته، اما نباید این‌گونه صحبت کرد. البته این آقایان اهل تحلیل نیستند، صرفاً با عصبانیت و بدون منطق نصیحت می‎کنند و انتظار دارند که دستوراتشان اجرا شود.

به گزارش جماران؛ یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به انتقادات تند آیت‎الله یزدی از رئیس‌جمهوری، می‎گوید: آقایانی که الان با هیاهو درباره دولت صحبت می‎کنند، خودشان مانع کار دولت بوده‎اند و این نوع صحبت کردن یعنی ما بالاتر از رهبر و قان ون هستیم.

حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه «معتقد است عملکرد دولت دوازدهم قابل نقد است و مشکلاتی داشته‎ است»، می‎گوید: دولت بهتر می‎توانست عمل کند، اما باید عواملی هم که برای دولت مشکل‎ ایجاد کرده و نگذاشتند دولت کارش را جلو ببرد، ببینیم. مانند مشکلاتی که برای برجام و مذاکرات و ... ایجاد کردند و چوب لای چرخ دولت گذاشتند.

این عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم همچنین معتقد است این نوع برخوردها با دولت اصلاً درست نیست. در حالی که دولت بالاخره با رأی مردم انتخاب شده‎ و هر چند ضعف‎هایی هم داشته، اما نباید این‌گونه صحبت کرد. البته این آقایان اهل تحلیل نیستند، صرفاً با عصبانیت و بدون منطق نصیحت می‎کنند و انتظار دارند که دستوراتشان اجرا شود. این چه برخوردی است که به دولت می‎گویند برو کنار؟ این نوع از صحبت، یعنی دستور دادن.

او همچنین ادامه می‎دهد: این نوع از دستور دادن به رئیس جمهوری مملکت یعنی استبداد؛ اما مگر مملکت قانون ندارد؟

فاضل میبدی همچنین تصریح می‎کند که رهبری هیچ‌وقت این‌گونه صحبت نکرده‎اند. این نوع صحبت کردن، یعنی ما بالاتر از رهبر و قانون هستیم.

او در ادامه همچنین اضافه می‌کند: آقای یزدی مانند امام جمعه مشهد عمل می‎کند. امام جمعه مشهد هم قبل‌تر، موارد ناشایستی به رئیس جمهوری نسبت دادند و گفتند: اینکه آقای روحانی، صد دقیقه با رئیس جمهوری فرانسه صحبت کرده ‎است، کلاهبرداری است. این نوع برخوردها توهین به رئیس قوه مجریه کشور است و همیشه مانع از پیشرفت کشور شده است.

​آیتالله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین و عضو فقهای شورای نگهبان یکشنبه هفته گذشته در دیدار با مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم:  چطور کسی که تنفیذ ولایت را دارد، جرأت کرده و کارهای خلاف امر رهبری را می‌کند؛ مثل مخالفت درباره فضای مجازی و... اگر نمیتوانی مملکت را اداره کنی، برو کنار. این برو کنار را چه کسی باید بگوید؛ در درجه اول حوزه باید بگوید. بعد از نظر قانونی باید دیوان عالی قضایی بگوید. بعدش هم مجلس بگوید ولی متأسفانه می‌بینیم مجلس هم وضعیت دیگری دارد!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.