رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به جایگاه امروز نیروهای مسلح ایران و قدرت آنان تصریح کرد: اقدامات نیروهای مسلح سبب شده که ادبیات دشمن تغییر کند و دیگر از گزینه‌های روی میز خبری نیست. سیاست امروز آمریکا در مقابل ایران سیاست از روی اقتدار و قدرت نیست.

به گزارش جماران؛ رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر این‌که «امروز در بهترین شرایط دفاعی و امنیتی قرار داریم»، گفت: صنعت دفاعی کشور نه تنها به خودکفایی رسیده است و همه نیازهای نیروهای مسلح را تأمین می‌کند، بلکه برای تأمین نیازهای فناورانه کشور هم اعلام آمادگی کرده است.

امیر سرتیپ سعید شعبانیان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه با اشاره به روز 31 مرداد روز صنعت دفاعی به بیان تاثیر تحریم بر صنعت دفاعی و وضعیت کنونی این صنعت پرداخت و اظهار داشت: مقام معظم رهبری با توجه به تحریم‌ها و تهدیدات آمریکا فرمودند، مذاکره نخواهیم کرد، جنگ هم نخواهد شد.

وی با بیان این‌که «روز 31 مردادماه روز قدردانی از پیشتازان علم و فناوری و ارج نهادن به کسانی است که نقش مهمی در دفاع از کشور داشتند»، گفت: امروز کشور در عرصه دفاعی و امنیتی در 40 سال گذشته در بهترین وضعیت خود به سر می‌برد.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن و تاثیر نقشه‌های دشمن بر اقتصاد و معیشت مردم افزود: به لطف خدا و تلاش مسئولان این دوره هم مانند دوره‌های قبل قابل عبور است.

رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به بازدید رهبری از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع بیان کرد: امروز از هر نوع تجهیزات بهترین آن در کشور ساخته شده و در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته است.  امروز نه تنها قادر به تامین کل نیازهای نیروهای مسلح هستیم، بلکه قادر به صدور اقلام دفاعی و خدمات فنی به کشورهای مسلمان نیز هستیم و صنعت دفاعی ایران امروز به خودکفایی کامل رسیده است.

وی با اشاره به جایگاه امروز نیروهای مسلح ایران و قدرت آنان تصریح کرد: اقدامات نیروهای مسلح سبب شده که ادبیات دشمن تغییر کند و دیگر از گزینه‌های روی میز خبری نیست. سیاست امروز آمریکا در مقابل ایران سیاست از روی اقتدار و قدرت نیست.

وی با بیان این‌که «امروز کشور ایران در موضع منفعلانه نیست بلکه در شریط کنشگر و فعال است»، بیان کرد: امروز نظام سلطه با جسارت و شهامت نیروهای مسلح منکوب شده و دوران بزن و دررویی تمام شده است، دشمن می‌داند اگر یک گلوله شلیک کند با آماج تجهیزات دفاعی ایران روبه‌رو است.

شعبانیان با اشاره به تاثیر تحریم بر صنعت دفاعی ایران گفت: نمی‌توان گفت که تحریم تاثیر نداشته است اما این تهدید به فرصت تبدیل شده به گونه‌ای که امروز حتی در کشورهای توسعه یافته نیز تمامی نیازهای دفاعی در کشور تامین نمی‌شود اما در ایران اسلامی چنین است. امروز در بهترین شرایط دفاعی و امنیتی قرار داریم، صنعت دفاعی کشور نه تنها به خودکفایی رسیده است و همه نیازهای نیروهای مسلح را تأمین می‌کند، بلکه برای تأمین نیازهای فناورانه کشور هم اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان این‌که «در سال‌های ابتدایی انقلاب و جنگ تحمیلی هنوز به خودکفایی نرسیده بودیم»، افزود: نیاز فوری به تجهیزات سبب شد که در نیروهای مربوطه به ویژه نیروی هوایی این نیاز توسط متخصصان پیگیری شود.

وی دوران جنگ را دوران بلوغ صنعت دفاعی کشور دانست و با بیان این‌که «در این دوران صنایع غیرنظامی و دانشگاه‌ها در خدمت صنعت دفاعی آمدند و زیربنای این صنایع بنیان گذاشته شد» افزود: در حال حاضر از مهندسی معکوس در صنعت دفاعی عبور کردیم، اکنون در مرحله از ایده تا محصول هستیم، اگر در روزهای اول تولید محصول 5 تا 7 سال طول می‌کشید امروز از زمان مطرح شدن ایده تا زمان تولید بسیار کوتاه شده است. امروز نیروهای مسلح که کاربران اصلی صنعت دفاعی هستند، نیاز خود را تعریف می‌کنند و صنعت دفاعی آن را تامین می‌کند.

رئیس بازرسی وزارت دفاع  درباره آخرین وضعیت صنعت دفاعی کشور نیز گفت: سال گذشته شاهد پرواز جنگنده کوثر بودیم و در آینده نزدیک نیز اخبار خوبی از ساخت هواپیما خواهیم داشت همچنین در نیروی دریایی شاهد ساخت انواع شناورها و زیردریایی‌های سنگین هستیم.

وی با اشاره به عرصه موشکی کشور افزود: امروز ترس دشمن از عرصه موشکی ایران است و ما تا شعاع 2 هزار کیلومتری آمادگی داریم هر دشمنی را مورد هدف موشکی قرار دهیم.

وی با بیان این‌که «امروز در بهترین شرایط دفاعی هستیم»، گفت: تمام نیازهای دفاعی و غیردفاعی کشور امروز توسط صنعتگران تامین می‌شود و بهترین راه مقابله با دشمن نیز پیروی از رهبری و ولایت فقیه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.