وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: این منطقه ای است که از سوی ایران و این کشور از سوی حزب الله مورد حمایت آن مورد تهدید قرار می گیرد و ما از گام بلند نخست وزیر برای پاسخگویی درباره دفاع از لبنان استقبال می کنیم.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه آمریکا در دیدار سعد حریری، ایران و حزب الله را تهدیدی برای لبنان معرفی کرد.

مایک پمپئو روز پنج شنبه با قرائت بیانیه ای مطبوعاتی در حضور نخست وزیر لبنان بر تعهد این کشور به منظور آینده ای روشن برای مردم لبنان تاکید کرد و ادامه داد: ما از قانون اساسی معتبر در داخل لبنان حمایت می کنیم که برای امنیت، ثبات و حاکمیت لبنان اساسی است.

پمپئو همچنین قانون اساسی را برای پاسخگویی موثر به چالش های سیاسی، اقتصادی و حقوق بشری لبنان ضروری دانست و گفت: این منطقه ای است که از سوی ایران و این کشور از سوی حزب الله مورد حمایت آن مورد تهدید قرار می گیرد و ما از گام بلند نخست وزیر برای پاسخگویی درباره دفاع از لبنان استقبال می کنیم.

وی از برنامه اصلاحات اقتصادی نخست وزیر لبنان هم استقبال کرد و افزود: ما از لبنان به دلیل پذیرایی از بیش از یک میلیون مهاجر سوری و ایجاد پناهگاهی برای آنهایی از رژیم اسد گریخته اند، تشکر می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد همکاری های دو کشور پشرفت داشته باشد و اضافه کرد ما از بیانیه نخست وزیر لبنان درباره تداوم گفت‌وگوهای مسایل مرزی و "خط آبی" محل اختلاف اسرائیل و لبنان قدردانی می کنیم.

پمپئو گفت حل سریع این مساله به نفع لبنان و منطقه خواهد بود.

156552968

همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم

سعد حریری نخست وزیر لبنان هم از آمریکا به دلیل تداوم حمایت از لبنان تشکر کرد و گفت: به ویژه درباره حمایت از ارتش و نیروهای امنیت ملی لبنان قدردانی می کنم.

وی بر همکاری و تعهد مشترک لبنان و آمریکا در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و افزود: ما همچنین بر ادامه گفت‌وگو با (دیوید) سترفیلد(سفیر جدید آمریکا در ترکیه) به نمایندگی از دولت آمریکا درباره مسایل سرزمینی و مرزهای لبنان تاکید داریم.

نخست وزیر لبنان خاطرنشان کرد که این طرح با رئیس جمهوری و رئیس مجلس لبنان مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.