سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: هیأت اقتصادی همراه وزیر خارجه نیست، ولی یک تیم رسانه‌ای قوی ایشان را همراهی خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت خارجه گفت که ظریف هفته آینده به 3 کشور اروپایی سفر می‌کند و همچنین اعلام کرد که وزیر خارجه به چند کشور حوزه خلیج فارس نیز سفر خواهد کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما به سفرهای که وزیر امور خارجه در آینده نزدیک به منطقه و اروپا در دستورکار قرار دارد، اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه در یکی دو سفر نیز رئیس جمهور را همراهی می‌کند و  این سفرها در راستای دیپلماسی فعال و متوازنی است که ایران پیگیری می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد که ظریف به چند کشور حوزه خلیج فارس در فواصلی سفر خواهد داشت و مجددا مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای و لزوم همگرایی کشورهای منطقه برای تأمین امنیت این منطقه حساس به ویژه خلیج فارس و تنگه هرمز بیان خواهد کرد.

موسوی با بیان اینکه سفر ظریف به اروپا به سه کشور اروپایی انشاءالله هفته آینده انجام می‌شود، عنوان کرد: این سفرها در چارچوب سفرهای دوجانبه بین ایران و سه کشور اروپایی است که به زودی درباره جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هیأت اقتصادی همراه وزیر خارجه نیست، ولی یک تیم رسانه‌ای قوی ایشان را همراهی خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.