پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در حالی که کشور درگیر جنگ اقتصادی و بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت است:

تازه‌ترین اقدام صدا و سیما علیه رئیس جمهور

«در حالی که کشور درگیر جنگ اقتصادی و بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت است، یک مستند تلویزیونی با 11 بار بازپخش، به صراحت دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور فعلی و نماینده مجلس اول را هدف قرار داده است.

به گزارش جماران؛ روزنامه خراسان نوشت:

«در حالی که کشور درگیر جنگ اقتصادی و بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت است، یک مستند تلویزیونی با 11 بار بازپخش، به صراحت دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور فعلی و نماینده مجلس اول را هدف قرار داده است. این مستند روایت مذاکرات مجلس است از خنثی‌سازی عملیات خرابکاری یک زاغه مهمات در حاشیه تهران که توسط برخی عناصر باقی‌مانده از کودتای نوژه در حال انجام بود. حسن روحانی در صحبت‌های خود با تشریح اهمیت این موضوع از اعدام خرابکاران در نماز جمعه و قطع حقوق برخی بازنشستگان ارتشی صحبت می‌کند و با حمایت آقای خلخالی همراه می‌شود. در مقابل آقایان هاشمی رفسنجانی و دکتر مصطفی چمران به حمایت از کلیت ارتش می‌پردازند، اما آن چه محل سؤال است، این است که توجیه تلویزیون برای پخش چنین مستندی که به صراحت شخص اول دولت مستقر را تخریب می‌کند، آن هم در زمانی که کشور نیازمند وحدت، انسجام و یکپارچگی نیروی نظامی خود است، چیست؟ آیا اختلاف‌های مالی و سیاسی با دولت توجیه مناسبی برای این رفتار ضد امنیت ملی صداوسیماست؟

طبعاً این برنامه در حالت عادی آن چنان مهم نیست، اما حالا که حسن روحانی رئیس‌جمهور است،تمرکز بیش از حد روی این بحث در مجلس آن زمان ممکن است به نوعی مخالفت دولت مستقر جمهوری اسلامی را با یکی از ارکان امنیت کشور تصویر کند. در حالی که باید توجه داشت هر صحبتی در ظرف زمانی و مکانی خودش قابل تحلیل است و چه بسا در زمانی متفاوت، تحلیل نادرستی به دست دهد. عجیب آن که نریشن مستند هم کاملاً سعی دارد روحانی و خلخالی را در یک طرف قرار داده و مخالف ارتش نمایش دهد. اگر سازمان صداوسیما با دولت دوازدهم اختلاف دارد، این مسئله، دستاویز خوبی برای استفاده نیست. به ویژه آن که در فضای کنونی، پس از ماجراهای «گاندو» و پخش نصفه نیمه نشست خبری وزیر امور خارجه، عده‌ای تلاش می‌کنند صداوسیما و دولت را وارد یک تقابل جناحی کنند. به علاوه در حالی که بارها گفته شده مسئله کشور، وحدت است و مسئولان کشور، باید فریادهای خود را بر سر آمریکا بکشند، تولید و پخش مستند تلویزیونی با این رویکرد، جای تأمل دارد. با این که اصل تولید و پخش سریال مستند «مه‌شکن» برای پرداختن به تاریخ انقلاب، اقدامی لازم و شایسته تحسین است، اما قسمت 33 در شرایطی پخش شده که می‌دانیم ماجرای کودتای نوژه در تیر ماه اتفاق افتاده و این روزها صحبت درباره آن مناسبتی ندارد؛ همان طور که در متن مستند هم آمده است. پخش نکردن یک قسمت از این مستند، در حالی که ماجرای هر قسمت، ارتباطی با قسمت‌های قبلی و بعدی ندارد، کاملاً منطقی‌ است، آن هم در شرایطی که ممکن است دستاویز اختلاف‌انگیزی سیاسی شود. پخش قسمت 33 مستند به روال معمول شبکه خبر، از جمعه عصر آغاز شده و هرروز لابه‌لای بخش‌های خبری، در چند نوبت روی آنتن رفته است. این مستند تا دیشب با احتساب بازپخش‌ها، دقیقاً 11 بار پخش شده و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. پیشنهاد ما بدون تردید، توقف پخش این قسمت از مستند و ادامه آن با قسمت‌های بعدی است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.