فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تاکید کرد که «پیام ما به کشورهای منطقه و جهان این است که ایران تا زمانی امنیت تنگه هرمز را تامین می‌کند که نفت خود را صادر کند».

به گزارش جماران؛ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت که «پیام ما به کشورهای منطقه و جهان این است که ایران تا زمانی امنیت تنگه هرمز را تامین می‌کند که نفت خود را صادر کند».

«علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت که «امنیت خلیج فارس از اولویت‎های ایران است و معتقدیم که خطوط کشتی‎رانی ایران باید بین‎المللی باقی بماند».

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تاکید کرد که «پیام ما به کشورهای منطقه و جهان این است که ایران تا زمانی امنیت تنگه هرمز را تامین می‌کند که نفت خود را صادر کند».

سردار تنگسیری که با شبکه خبری المیادین گفت‌وگو می‎کرد، افزود: «آمریکا و انگلیس برای مشروعیت بخشیدن به حضور خود در منطقه خلیج فارس، سناریوهای مختلف در منطقه طراحی می‎کنند».

وی ابراز داشت که «آمریکایی‌ها به نفتکش‌های نزدیک آب‎های ایران حمله می‎کنند و سپس آن را به گردن ایران می‎اندازند و این کشور را متهم می‎کنند».

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در ادامه به توقیف نفتکش ایرانی «گریس1» توسط انگلیس اشاره کرد و اظهار داشت: «گریس1 به سمت اروپا در حال حرکت بود که سناریوی حرکت این کشتی ایرانی  به سمت سوریه طراحی شد».

سردار تنگسیری افزود: «انگلیسی‎ها به شکل بدی با دریانوردان نفتکش ایرانی «گریس1» که همچنان در داخل کشتی زندانی هستند، برخورد کردند».

وی خاطرنشان کرد: «آمریکا و انگلیس با تشکیل ائتلاف غیر قانونی در منطقه تلاش‌ می‌کنند سناریوهای خود را پیش ببرند».

فرماند نیروی دریایی سپاه پاسداران ضمن هشدار درباره هرگونه حضور غیر قانونی در آب‎های خلیج فارس و تنگه هرمز گفت که «آمریکا و انگلیس باید مسئولیت حضور رژیم صهیونیستی در آب‌های خلیج فارس را بر عهده بگیرند».

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با شبکه خبری المیادین تاکید کرد که «ما به عنوان نیروی دریایی سپاه پاسداران، مسئول تامین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس هستیم و نیازی به حضور بیگانگان نداریم».

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد:«هرگونه حضور رژیم صهیونیستی در آب‎های خلیج فارس غیر قانونی است، چون ممکن است باعث ایجاد جنگ و درگیری در منطقه شود».

سردار تنگسیری به المیادین گفت که «عادلانه نیست نفتکش انگلیسی را که قوانین بین‎المللی نقض کرده، آزاد کنیم، علاوه بر آن نفتکش ایرانی همچنان در توقیف انگلیس است».

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران همچنین اظهار داشت که «هر زمانی مسئولان ایرانی بخواهند، می‌‌توانند هر کشتی را توقیف کنند، حتی اگر آن کشتی آمریکایی یا انگلیسی باشد».

سردار تنگسیری با بیان اینکه «ما پیشتر تعدادی از سربازان آمریکایی و انگلیسی را بازداشت کرده بودیم»، افزود:«اگر آمریکایی‎ها و انگلیسی‎ها می‎توانستند از کشتی‎های خود حفاظت کنند، یقینا می‌‌توانستند از خودشان حفاظت کنند».

وی تاکید کرد که «ایران پرچمدار امنیت خلیج فارس است، اما این مساله مشروط به صادرات نفت ما و استفاده از این منطقه است.امنیت خلیج فارس را تا زمانی تامین می‎کنیم که امنیت ما حفظ شود».  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.