وزیر کشور دولت «منصور هادی» نوشت: به شکست در عدن اعتراف می‌کنیم و به امارات تبریک می‌گوییم، اما این نبرد پایانی نیست. ما باز می‌گردیم و عدن را پس می‌گیریم. ۴۰۰ خودروی زرهی امارات در این عملیات مشارکت کردند و ما با تسلیحات ابتدایی خود با آنها جنگیدیم.

به گزارش جماران؛ وزیر کشور دولت «منصور هادی» در سخنانی با حمله شدید به ریاض و ابوظبی آنها را به تنها گذاشتن دولت مستقر در «عدن» متهم کرد.

در پی کنترل کامل شهر «عدن» به دست شبه نظامیان «شورای انتقالی جنوب»، «احمد المیسری» وزیر کشور دولت مستعفی یمن، دولت عربستان سعودی و امارات را مورد انتقاد شدید قرار داد.

به نوشته الجزیره او در صفحه فیس بوک خود نوشت: به شکست در عدن اعتراف می‌کنیم و به امارات تبریک می‌گوییم، اما این نبرد پایانی نیست. ما باز می‌گردیم و عدن را پس می‌گیریم. ۴۰۰ خودروی زرهی امارات در این عملیات مشارکت کردند و ما با تسلیحات ابتدایی خود با آنها جنگیدیم.

او در ادامه با حمله به منصور هادی و دولت سعودی افزود: سکوت ریاست‌جمهوری یمن در برابر آنچه که در عدن اتفاق افتاد مشکوک است؛ در حالی که شریک ما، ما را سلاخی می‌کرد؛ عربستان سعودی چهار روز سکوت کرد.

شبه‌نظامیان جدایی‌طلب وابسته به «شورای انتقالی یمن» از جمله عناصر «کمربند امنیتی» که مورد حمایت امارات هستند؛ روز گذشته توانستند تمامی مناطق شهر «عدن» را به کنترل خود در آورند. «احمد المسیری» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور دولت مستعفی نیز از شهر فرار کرد و کاخ ریاست‌جمهوری «معاشیق» نیز به دست شبه نظامیان افتاد.

درگیری‌های مسلحانه در شهر عدن، از چهارشنبه هفته گذشته پس از آن آغاز شد که «هانی بن بریک» نایب رئیس «شورای انتقالی جنوب» از نیروهای تحت امر خود خواست به سمت کاخ المعاشیق (که بعد از سیطره بر آن به «الیمامه» تغییر نام یافت) حرکت کرده و آن را تصرف کنند.

این درگیری‌ها و کنترل کامل «عدن» به دست شبه نظامیان مورد حمایت امارات، در حالی صورت می‌گرفت که دولت سعودی کاملا سکوت کرده بود. ریاض شب گذشته پس از گذشت چهار روز از شبه نظامیان خواست تا درگیری‌ها را متوقف و از «عدن» عقب‌نشینی کنند. هرچند شورای انتقالی جنوب برقراری آتش‌بس را پذیرفته اما تأکید کرده است که از شهر عدن عقب‌نشینی نمی‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.