سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در این ملاقات از موضع روسیه در محکوم کردن تحریم اعمالی از سوی آمریکا علیه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان قدردانی کردند.

به گزارش جماران؛ سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با نماینده رئیس جمهوری این کشور در امور خاورمیانه دیدار کرد و دو طرف درخصوص اوضاع در خلیج فارس تبادل نظر کردند.

مهدی سنایی و میخاییل بوگدانف در این دیدار به طور مشروح در خصوص اوضاع در خاورمیانه، خلیج فارس و یمن مورد توجه دو طرف قرار گرفت.

لیبی، فلسطین، لبنان و همچنین ابتکار روسیه در زمینه امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس از دیگر موارد مورد بحث در این دیدار بود.

سنایی در این ملاقات از موضع روسیه در محکوم کردن تحریم اعمالی از سوی آمریکا علیه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان قدردانی کرد.

ایران و روسیه مواضع مشترکی در مسائل خاورمیانه دارند و تلاش ها و همکاری دو کشور عامل اصلی شکست تروریست ها بویژه در سوریه بود.

تهران و مسکو مخالف حضور بیگانگان در خلیج فارس و دریای عمان هستند و برای این منظور تلاش می کنند.

روسیه به تازگی طرح امنیت منطقه خلیج فارس را ارائه کرد که بر اساس آن امنیت این منطقه توسط کشورهای این حوزه تامین می شود و نیروهای بیگانه این پهنه های آبی را ترک می کنند.

در این طرح امنیت خلیج فارس توسط کشورهای منطقه تامین می شود و پنج عضو دائمی شورای امنیت نیز در این زمینه با کشورهای منطقه مشارکت می کنند.

photo_2019-08-07_18-38-32

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.