تابش با تأکید بر اینکه مجلس جایگاه در رأس امور بودن را ندارد، یادآور شد: ما در مجلس قوانینی وضع می‌کنیم و می‌گوییم دیوان محاسبات باید مثلا هزینه‌کرد مالی دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهد اما یک باره ستاد هماهنگی سران قوا تصمیم می‌گیرد که میلیاردها دلار نفت برود، بیاید یا مبلغی برای کار خاصی هزینه شود و این‌ها بدون نظارت مجلس صورت می‌گیرد.

به گزارش جماران؛ نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ائتلافی عمل کردن در انتخابات آینده و ائتلاف بین اصول‌گرایان و اصلاح طلبان تأکید کرد.

محمدرضا تابش در دیدار جمعی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به مناسبت روز خبرنگار با تأکید بر ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: گذر راه اصلاح طلبی از صندوق‌های رأی می‌گذرد. ما نمی‌خواهیم کشور دچار وقایع و اتفاقاتی شود که خوشایند هیچ کس نیست و مورد طمع دشمنان قرار گیرد. من معتقد به ائتلافی عمل کردن برای انتخابات هستم. فکر می‌کنم نمی‌شود اصول‌گرایان یا اصلاح طلبان را از انتخابات حذف کرد اما ائتلاف می‌تواند خون جدیدی تزریق کند و مسائل و مشکلات مردم نیز بیشتر مورد اهتمام قرار می‌گیرد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش درباره فراهم شدن زمینه حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و لحاظ کردن موازین شرعی برای ما حائز اهمیت است. موضوع حضور زنان در ورزشگاه هم داشت به نحوی حل می‌شد که بستر حضور زنان فراهم شود اما رسانه‌ای شدن آن قدری موجب واکنش گروه‌های تندرو و عکس‌العمل جامعه مذهبی شد که این امر را به تأخیر انداخت.

تابش با بیان اینکه جمهوری اسلامی دستاوردهای مثبتی برای زنان داشته است، ادامه داد: من بد می‌دانم که بخواهیم تحت فشارهای بین‌المللی کاری در این زمینه(حضور زنان در ورزشگاه ها) انجام دهیم. ما باید این بستر را با اتکا به احکام ثانویه و در نظر گرفتن عنصر زمان و مکان فراهم کنیم. خصوصا که کشورهای منطقه در رقابتی که دارند تا خود را سرسپرده رژیم استکباری نشان دهند، فعل و انفعلاتی انجام می‌دهند که تحیر برانگیز است. ما باید با اتکا به اسلام و احکام اسلامی این محیط را فراهم کنیم. در این زمینه وزارتخانه‌های کشور، ورزش و اطلاعات و همچنین سازمان اطلاعات سپاه باید تمهید مقدمات کنند. این یک خواست عمومی است.

وی با بیان اینکه حضور زنان ورزشکار در میادین ورزشی بین‌المللی در سال‌های اخیر تسهیل شده ابراز امیدواری کرد که شرایط برای حضور زنان در ورزشگاه فراهم و در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با تأکید بر ضرورت دو سطحی شدن انتخابات مجلس گفت:  وقتی ما در مجلس کمیسیون‌های تخصصی را داریم و در آن‌ها باید تصمیمات تخصصی اتخاذ کنیم طبیعتا نیازمند افراد متخصص در هر حوزه هستیم و این امکان‌پذیر نیست که مردم به صورت اتفاقی همه تخصص‌های لازم را انتخاب کنند و به مجلس بفرستند. بنابراین مجلس باید دو سطحی شود، یعنی یک مجلس با انتخاب مردم وجود داشته باشد و مجلس دوم جای مجمع تشخیص را بگیرد و انتصابی-انتخابی باشد تا هر چه مجلس اول تصویب کرد در مجلس دوم چکش‌کاری شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس درباره شرایط بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات نیز گفت: باید دست سلیقه‌ای رد و تأیید کردن را کوتاه کنیم تا همه اقشار در مجلس حضور داشته باشند. این چیزی است که حاکمیت هم به آن رسیده و می‌گویند اگر آدم‌های مطرح اصول‌گرا و اصلاح طلب که سالم هستند به مجلس بیایند تضمین پایداری نظام هم بیشتر است تا اینکه یک عده آدم به صورت تصادفی انتخاب شوند.

تابش با بیان اینکه بعد از انقلاب قانون با کیفیت نداشته‌ایم، اضافه کرد: قانون باید جامع، مانع و کامل باشد اما قوانین فعلی به گونه‌ای است که بعضا قاضی در محکمه قضایی آن را تفسیر به رأی می‌کند و بعد هم مردم آن را قبول ندارند.

وی با تأکید بر اینکه مجلس جایگاه در رأس امور بودن را ندارد، یادآور شد: ما در مجلس قوانینی وضع می‌کنیم و می‌گوییم دیوان محاسبات باید مثلا هزینه‌کرد مالی دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهد اما یک باره ستاد هماهنگی سران قوا تصمیم می‌گیرد که میلیاردها دلار نفت برود، بیاید یا مبلغی برای کار خاصی هزینه شود و این‌ها بدون نظارت مجلس صورت می‌گیرد. در چنین شرایطی کسی برای مجلس تره خورد نمی‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.