آذری جهرمی گفت: بخش مهمی از ظرفیت نیروهای جوان که حمایت از آن مورد تاکید رهبر انقلاب است در بخش فناوری است که نیازمند توجه و برنامه ویژه است.

به گزارش جماران؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با وجود همه مشکلات داخلی و خارجی بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور ۲۰ درصد رشد یافته است.

محمدجواد آذری جهرمی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور افزود: ۷۰ درصد هزینه های بخش ارتباطات کشور با ارز تامین می شود اما متوسط افزایش هزینه های ارتباطی برای مردم هفت درصد بوده است.

وی ادامه داد: برای کنترل هزینه ها در این بخش ۱۰ برنامه ویژه اجرا شده بدون اینکه هزینه های ارتباطی برای مردم افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بازدید از مرکز رشد فناوری نیشابور گفت: در این مرکز طرح هایی در سطح ملی در حال اجراست که بسیار جالب توجه بود و نشان دهنده ظرفیت نیروهای مستعد و جوان نیشابور است.

آذری جهرمی افزود: بخش مهمی از ظرفیت نیروهای جوان که حمایت از آن مورد تاکید رهبر انقلاب است در بخش فناوری است که نیازمند توجه و برنامه ویژه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طی یک سال گذشته ۱۴۵ میلیارد ریال در شهرستان نیشابور برای فناوری اطلاعات هزینه شده و ۲۴۰ میلیارد ریال دیگر نیز در نظر گرفته شده است.

آذری جهرمی افزود: کمبودی برای تامین تجهیزات مورد نیاز در این بخش وجود ندارد و ۱۳ سایت شهرستان نیشابور از طریق اپراتور همراه اول طی دو ماه و هشت سایت شهری نیز طی چهار ماه آینده وارد مدار می شود.

وی اضافه کرد: مشکل ارتباطات روستاهای گرماب، باغشن گچ، برزنون، اسحاق آباد، همت آباد زمانی، گلشن، چشمه خسرو و شهرک صنعتی امام رضا(ع) نیشابور تا یک ماه آینده و همچنین مشکلات در خصوص پوشش جاده‌ای تلفن همراه در این شهرستان با پیگیری مسئولان به زودی حل می شود.

او یادآور شد: ممانعت جدی مردم برای نصب آنتن و تامین برق در مناطق روستایی مورد نیاز از موانع جدی در مسیر توسعه ارتباطات در نیشابور است که برای حل آن نیازمند مشارکت مردم و مسئولان هستیم.

156529948

فرماندار نیشابور هم در این جلسه گفت: ۴۰۰ روستای نیشابور و جاده های این شهرستان  نیازمند تجهیزات و امکانات برای توسعه ارتباطات و اینترنت است. 

سعید شیبانی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی در نیشابور به صورت الکترونیک برگزار می شود افزود: در این صورت نیازمند تقویت بستر اینترنت در نیشابور هستیم.

امام جمعه نیشابور هم در این جلسه گفت: یکی از راههای رسیدن به اقتدار ملی  و عزت در میان کشورهای جهان فناوری اطلاعات است.

حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی افزود: فناوری اطلاعات بستر مهم پیشرفت و خلاقیت بوده و تلاش های دولت در راه مستقل کردن حوزه اطلاعات و فناوری قابل قدردانی است.

وی ادامه داد: مهمترین نیاز جوانان برای پیشرفت توجه به حوزه فناوری است و در این حوزه نیشابور با دارا بودن جوانان مستعد و با انگیزه از بستر مناسبی برخوردار است.

در پایان این جلسه تمبر یادبودی از طرف اداره پست شهرستان نیشابور به محمد جواد آذری جهرمی اهدا شد که بر روی آن تصاویر وزیر ارتباطات و تعدادی از مناطق گردشگری نیشابور به تصویر کشیده شده بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که دیروز وارد خراسان رضوی شده تاکنون به شهرهای تربت حیدریه، گناباد، بجستان، کاشمر و نیشابور سفر کرده است و پس از سفر به نیشابور به مشهد باز می گردد.

شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.