حماس اعلام کرد: سازمان ملل متحد به خاطر فشارهای رژیم اشغالگر و آمریکا این اقدام را انجام داد که نه تنها چراغ سبزی به نیروهای اشغالگر برای نقض بیشتر حقوق کودکان فلسطینی بلکه چراغ سبزی برای نقض کلیه حقوق فلسطینی ها است.

به گزارش جماران؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد دوشنبه طی بیانیه ای در واکنش به قرار نگرفتن رژیم صهیونیستی در «لیست ننگ» سازمان ملل متحد به خاطر نقض حقوق کودکان فلسطینی، اعلام کرد که این اقدام باعث تشویق صهیونیست ها به نقض بیشتر حقوق کودکان می شود.

به نوشته القدس العربی، در بیانیه حماس که از سوی "حازم قاسم" سخنگوی این جنبش  منتشر شده، آمده است: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین قرار نگرفتن اسرائیل در «لیست ننگ» به خاطر نقض حقوق کودکان فلسطینی با وجود اعتراف سازمان ملل متحد در این باره را محکوم می کند.

حماس افزوده است: سازمان ملل متحد به خاطر فشارهای رژیم اشغالگر و آمریکا این اقدام را انجام داد که نه تنها چراغ سبزی به نیروهای اشغالگر برای نقض بیشتر حقوق کودکان فلسطینی بلکه چراغ سبزی برای نقض کلیه حقوق فلسطینی ها است.

قاسم تاکید کرده است که سازمان ملل متحد بهتر است گزارش ها و تصمیماتش را که اقدامات رژیم اشغالگر و جنایت هایش را ثابت می کند به اقدامات عملی با اعلام جرم علیه این رژیم  در دادگاه های بین المللی برگرداند.

پیش تر نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد از این نهاد بین المللی خواسته بود تا نام رژیم صهیونیستی در "لیست ننگ" در ارتباط با ناقضان حقوق کودکان قرار دهد.

وی گفته بود که نبود نام اسرائیل در این لیست، تلاش‌ها برای پایان دادن به تخلفات علیه کودکان جهان را کاهش داده و اعتبار این لیست را زیر سؤال می‌برد.

پیش از این در گزارش دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد درباره کودکان فلسطینی تأکید شده بود که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۹ کودک فلسطینی شهید و ۲۷۵۶ کودک دیگر نیز مجروح شدند که بیشتر آنها در جریان راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت در نوار غزه هدف قرار گرفته شدند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۲ لیست ننگ را که به لیست سیاه نیز معروف است، برای سازمان ها و کشورهایی ایجاد کرد که حقوق کودکان را در مناطق شاهد درگیری در جهان نقض می کنند و شامل فهرستی است که به صورت گزارشی سالانه از سوی سازمان ملل متحد منتشر می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.