وزیر نفت عربستان این اقدام را با هدف بازگشت ذخایر نفت جهان به روال عادی آن اعلام کرد.

به گزارش جماران؛ "خالد الفالح" وزیر نفت عربستان بامداد یکشنبه در توئیتی بر ادامه پایبندی کشورش به همراه روسیه به فریز نفتی تا پایان سه ماهه نخست سال آینده میلادی تأکید کرد.

الفالح در این توئیت افزود: امروز با (الکساندر نواک) وزیر نفت روسیه صحبت کردم و بر پایبندی کامل دو کشور به توافق کاهش نفت تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ تأکید کردیم.

وزیر نفت عربستان این اقدام را با هدف بازگشت ذخایر نفت جهان به روال عادی آن اعلام کرد.

یکصد و هفتاد و ششمین نشست اوپک بعدازظهر امروز (یکم ژوئیه؛ ۱۰ تیرماه) در وین آغاز به کار کرد.

اعضای اوپک و تولید کنندگان غیر عضو در یکصد و هفتاد و ششمین نشست خود که ۱۱ تیرماه در وین پایان یافت، توافق کردند برای تثبیت قیمت‌ها و بر اساس توافق قبلی، روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

اوپک و متحدانش که در رأس آنها روسیه قرار دارد همچنین موافقت کردند که برای تقویت قیمت‌ها، فریز نفتی به مدت ۹ ماه دیگر و تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ تمدید شود.

عربستان و روسیه دو تولیدکننده عمده نفت خام در جهان هستند که بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کنند و در شرایطی که دیگر تولیدکنندگان اوپک هر روز با مشکلی در تولید روبرویند،؛ ریاض در تلاش است تا مسکو را به عنوان شریک استراتژیک خود در بازار نفت حفظ کند.

نکته حائز اهمیت آن است که روسیه به اندازه عربستان نیازمند قیمت بالای نفت نیست، زیرا در حالی که عربستان برای تحقق بودجه خود نفت ۸۰ دلاری را می‌خواهد، روسیه با نفت ۴۲ دلاری بودجه ۲۰۱۹ خود را تدوین کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.