نماینده چین در سازمان ملل گفت: پکن آماده گفت وگو درباره مناقشه تجاری با دولت آمریکا است اما، اگر آنها(آمریکایی ها) بخواهند بجنگند، ما نیز خواهیم جنگید و مقابله به مثل خواهیم کرد.

به گزارش جماران،  "ژانگ جون" به خبرنگاران گفت، تحریم ها و تعرفه های آمریکا به چین و جهان لطمه می زند و قطعا، در بلندمدت به نفع آمریکا نیست.

"دونالد ترامپ" پنجشنبه اعلام کرد، تصمیم دارد از ماه آینده بر ۳۰۰ میلیون دلار از کالاهای وارداتی از چین تعرفه ۱۰ درصدی اعمال کند و امکان افزایش این رقم وجود دارد.

ژانگ تصمیم ترامپ را غیرعقلانی و غیرمسئولانه خواند و گفت پکن آماده است با آمریکا مقابله به مثل کند. 

وی تاکید کرد، چین اجازه نمی دهد هیچ کشوری در مسایل سین کیانگ، تبت و هنگ کنگ دخالت کنند.

ژانگ همچنین خاطر نشان کرد، پیشبرد مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ یانگ مستلزم کاهش تحریم اعمال شده علیه کره شمالی در یک زمان مناسب است.

"شی جین پینگ"، رئیس جمهوری چین چهارشنبه پیش در جمع اعضای پولیت بورو که از بالاترین مقامات و تصمیم گیرندگان حزب کمونیست چین هستند، گفت، پکن می تواند تهدید مناقشه تجاری با آمریکا را به فرصت تبدیل کند.

سابقه جنگ تجاری آمریکا و چین به ژوئیه 2018 و تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه گمرکی بر واردات کالاهای چینی و واکنش تلافی جویانه پکن برمی گردد.

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود مانع سوء استفاده‌ های چین از سامانه نابسامان بین‌ المللی و روش‌ های ناعادلانه خواهد شد. وی در آوریل ۲۰۱۸ خواستار بررسی مساله زیرپا گذاشتن حقوق مالکیت معنوی از سوی سازمان جهانی تجارت شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.