رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی تصریح کرد: رابطان مشروط بر عدم کاندیداتوری انتخابات پیش رو انتخاب شده‌اند و در صورتی که بنای ورود به فعالیت‌های انتخاباتی دارند، از آن‌ها خواسته شده از این سمت کناره‌گیری کنند.

به گزارش جماران؛ رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان با اعلام اسامی کامل رابطین استان‌های این شورا گفت: رابطان استان‌ها با رای و تصمیم دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب انتخاب شدند و وظیفه اصلی آن‌ها هم ایجاد وفاق و میان اصلاح‌طلبان هر استان و تشکیل شورای متناظر در استان‌ها است.

«جواد امام» با تاکید به وظایف و ماموریت‌های اصلی رابطان استان‌ها، گفت: اصلاح طلبان در این مقطع بیش از هر چیز نیاز به همدلی، همراهی و تعامل دارند که لازمه هر کار و تصمیم مهمی از جمله انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: البته هدف ما تنها انتخابات نیست. رابطان قرار است نیروهای اصلاح‌طلب هر استان را منسجم کرده تا هم‌افزایی نیروها صورت بگیرد و کارها و تصمیمات انفرادی به تصمیمات جمعی تبدیل شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ضمن برشمردن تجارب دوره‌های گذشته، گفت: رابطان بر اساس رای دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب انتخاب و تصویب شدند و این گونه نبود که یک شخص یا حتی یک کارگروه در مرکز این انتخاب‌ها را انجام دهد. البته در برخی استان‌ها، بنا به تنوع قومیتی و گستردگی وسعت و جمعیت، قرار شد رابطان مشاورانی در شورای عالی اصلاح‌طلبان داشته باشند و یا به صورت جمعی کار را پیش ببرند. گرچه در این موارد هم مقرر شد که یک نفر، محوریت داشته باشد.

وی یادآور شد: این افراد بر اساس شاخصه‌های موجود در آیین‌نامه انتخاب شده‌اند که سعی شده است حتی‌المقدور بومی بوده و با نیروها و مختصات‌آشنایی داشته باشند.

رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اظهار داشت: در خصوص نقش و وظایف رابطان سوءتفاهماتی پیش آمده است و برخی دوستان گمان می‌کنند که رابطان قرار است مسئولان ستاد انتخاباتی استان‌ها و عهده‌دار شناسایی کاندیداها و انتخابات افراد و بستن لیست‌ها باشند.  در حالی‌که رابطان وظیفه دارند نسبت به دعوت دبیران احزاب اصلاح‌طلب استان و شخصیت‌های حقیقی در خصوص تشکیل شورای متناظر سیاست‌گذاری در استان اقدام کنند و پس از شکل‌گیری شورا، هیات رییسه شورای مذکور توسط خودشان انتخاب می‌شود.

امام افزود: مهم‌ترین وظایف مشخص‌شده در آیین‌نامه کارگروه هماهنگی امور استان‌ها عبارتست از: رایزنی و پیگیری های لازم برای تعیین اعضای شورای اصلاح طلبان استان، رایزنی و پیگیری های لازم برای شناسایی اعضای پیشنهادی جمع مشورتی استان در مرکز و معرفی آنها به کارگروه استان ها برای تایید و تصویب، ‌ پیگیری تشکیل اولین جلسه شورای اصلاح طلبان استان و نظارت بر انتخاب اعضای هیات رئیسه شورا، ‌ کمک به حل مشکلات احتمالی که در شورای استان قابل حل نباشد و درصورت ضرورت ارجاع موضوع به کارگروه استانها، ارتباط و نظارت مستمر بر روند شکل‌گیری فعالیت شورای استان و ارائه گزارش به کارگروه استانها.

رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی تصریح کرد: رابطان مشروط بر عدم کاندیداتوری انتخابات پیش رو انتخاب شده‌اند و در صورتی که بنای ورود به فعالیت‌های انتخاباتی دارند، از آن‌ها خواسته شده از این سمت کناره‌گیری کنند.

امام در پایان اسامی رابطان هر استان را به شرح زیر اعلام کرد:

156513558

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.