مالکیت قانونی تنگه هرمز بر عهده ایران و چند کشور دیگر است. و ایران به راحتی اجازه نخواهد داد که این ابراهه مکان حضور نیروهای دیگر شود.

به گزارش جماران؛ آسیا تایمز در گزارشی به بررسی حضور نظامی آمریکا و انگلیس در خلیج فارس پرداخت.

به نقل از آسیاتایمز، تنش‌ها در ماه‌های اخیر در خلیج فارس تشدید پیدا کرده است. نفتکش ایرانی توسط انگلستان توقیف شد و بعد از آن ایران هم در واکنش به این اقدام نفتکش بریتانیایی را توقیف کرد. موضوع کشتی‌ها به برزیل هم رسیده است دو کشتی ایرانی در برزیل مدت‌ها به دلیل ناتوانی در سوخت‌گیری زمین‌گیر شده بودند.

ایالات متحده در حال پیشبرد روند ایجاد نیروی دریایی برای گشت‌زنی در تنگه هرمز است. ایالات متحده گفته است که برای هماهنگی با  کشتی‌های اسکورت دریایی سایر کشورها، کشتی‌های «فرماندهی و کنترل» را به خلیج فارس ارسال می کند.این در حالی است که انتظار می رود در این خصوص   انگلیس با ایالات متحده همکاری کند.اتفاقی که می تواند با واکنش ایران روبه‌رو شود. 

از سوی  دیگر مالکیت قانونی تنگه هرمز بر عهده ایران و چند کشور دیگر است. و ایران به راحتی اجازه نخواهد داد که این ابراهه مکان حضور نیروهای دیگر شود. چیزی که مشخص است این است که تحریم‌ها سعی در لطمه زدن به کشتیرانی ایران را دارد اما این واضح است که نمی‌توان به راحتی در این خصوص ایران را شکست داد.

ایران راه و روش دریانوردی خلاق را بلد است. ایران چندی پیش توانست با همین خلاقیت یک محموله را از طریق کشتیرانی خود  منتقل کند. در تاریخ سه ژوئن کشتی ایرانی حیان، ایران را ترک کرد و به سمت پاکستان عازم شد بعد از چند روز نام کشتی تغییر کرد و چند روز بعد نیز کشتی به عنوان یک کشتی ناشناخته ادامه مسیر داد و بعد از یک هفته با نام حیان مجددا به ایران بازگشت.

ایران در تنگه هرمز هم حضوری فعال دارد و حسن روحانی بارها اعلام کرده است که هرگونه درگیری نظامی در تنگه هرمز به یک درگیری فاجعه بار منجر خواهد شد. چیزی که واضح است این است که حضور نظامی انگلیس و آمریکا نخواهد توانست ایران را کنترل کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.