پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در پی سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی توسط ایران؛

تجدیدنظر هند در خرید پهپاد نظامی از آمریکا

یک منبع نظامی به روزنامه هندی گفت: نیروی هوایی درحال حاضر به شدت نگران اثربخشی و ماندگاری پهپادهای آمریکایی در هوای ناپایدار هستند.

به گزارش جماران؛ بعد از سقوط یک فروند پهپاد پیشرفته آمریکایی توسط جمهوری اسلامی ایران در آب های خلیج فارس، نیروی هوایی هند خواهان تجدیدنظر در مورد خرید شش میلیارد دلاری پهپاد از آمریکا شده است.

به گزارش روز سه شنبه روزنامه هندوستان تایمز، بعد از سقوط پهپاد گلوبال هاک آمریکا توسط ایران در منطقه خلیج فارس، نیروی هوایی هندوستان درحال تجدید نظر در مورد قرارداد خرید ۳۰ فروند پهپاد آمریکایی به ارزش شش میلیارد دلار است.

یک منبع نظامی به روزنامه هندی گفت: نیروی هوایی درحال حاضر به شدت نگران اثربخشی و ماندگاری پهپادهای آمریکایی در هوای ناپایدار هستند.  

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در ماه گذشته یک فروند پهپاد پیشرفته آمریکایی را سرنگون کرد. این پهپاد پس از نقض حریم هوایی ایران در هنگام جمع آوری اطلاعات مورد هدف قرار گرفت.

براساس گزارش روابط عمومی کل سپاه پاسداران پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت ۱۴ دقیقه بامداد روز ۳۰ خرداد از یکی از پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در جنوب خلیج فارس با مختصات معلوم به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش کرده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

در اطلاعیه فوق تصریح شده است که این هواپیمای بدون سرنشین در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی ایران، مشغول جمع آوری اطلاعات و جاسوسی می‌شود.

در ادامه اطلاعیه گفته شده است: در ساعت ۴ و پنج دقیقه بامداد درحالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی ایران شده بود، توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

گفتنی است سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این حادثه را با عنوان "تعرض" توصیف و آن را به شدت محکوم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.