در این بیانیه آمده است که شرایط کنونی حاصل فشارهای حداکثری آمریکا علیه ایران است؛ چراکه این اقدامات واکنش جمهوری اسلامی را به دنبال داشته و باعث شده‌اند که این کشور، بخشی از تعهدات برجامی خود را کاهش دهد.

به گزارش جماران؛ وزارت امور خارجه روسیه با تاکید بر لزوم کاهش تنش‌ها و حفظ برجام اعلام کرد که شرایط سخت کنونی حاصل تحریم‌های یکجانبه و حداکثری ایالات متحده است.

وزارت امور خارجه روسیه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کرد در طی این نشست طرفین بر لزوم حفظ برجام و جلوگیری از افزایش تنش‌ها تاکید کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که شرایط کنونی حاصل فشارهای حداکثری آمریکا علیه ایران است؛ چراکه این اقدامات واکنش جمهوری اسلامی را به دنبال داشته و باعث شده‌اند که این کشور، بخشی از تعهدات برجامی خود را کاهش دهد. طرفین برجام به دنبال عادی‌سازی شرایط و اطمینان حاصل کردن از اجرای کامل برجام هستند.

وزارت خارجه روسیه همچین بر لزوم تعهد کامل طرفین به توافق هسته‌ای، احساس مسئولیت شرکت‌کنندگان در خصوص اجرای طرح‌های هسته‌ای همچون تغییر کاربری سایت هسته‌ای فردو و نوین‌سازی رآکتور آب سنگین اراک تاکید کرد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد که کار کمیسیون مشترک در مسائل تامین همکاری‌های اقتصادی و بین‌المللی با ایران در سطح کارشناسان ادامه می‌یابد.

در انتهای این بیانیه، با اشاره به دیدار سرگئی ریابکف با سیدعباس عراقچی عنوان شد که نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.