آمریکا تحریم هایی علیه ایران اعمال کرده است و تنها قدرت مانوری که ایران برای اعمال فشار بر آمریکا دارد، فشار بر کشتی هایی است که از تنگه هرمز عبور می کنند. بنابراین پس از آن که انگلیسی ها یک نفتکش ایرانی را در جبل الطارق توقیف کردند فرصت خوبی برای توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز فراهم شد. انگلیس در این شرایط گرفتار شده است.

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس

به گزارش جماران؛ شبکه "تی. وی ۵" فرانسه روز یکشنبه با اشاره به افزایش تنش ها در خلیج فارس، تاکید کرد که انگلیس در بحران میان ایران و آمریکا گرفتار شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی TV۵ فرانسه،  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس وعده داده است اگر از اتحادیه اروپا خارج شود، توافق تجاری فوق العاده ای با این کشور خواهد داشت. این کارت برنده است که بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس در نظر دارد با آن بازی کند اما مشکل چیز دیگری است. مشکل این است که ترامپ بشدت ملی گرا است و بیش از هر چیز دیگری، منافع آمریکا برایش مهم است و این را در شعار "نخست آمریکا" ی او می توان آشکارا مشاهده کرد.

 از همین رو بسیار بعید است که ترامپ  چندان به دنبال قراردادهای تجاری بزرگ باشد. به علاوه دونالد ترامپ همواره وعده هایی می دهد و در نهایت نظر خود را تغییر می دهد.

ترامپ به سرعت تغییر نظر می دهد و عقاید متزلزلی دارد.

آمریکا تحریم هایی علیه ایران اعمال کرده است و تنها قدرت مانوری که ایران برای اعمال فشار بر آمریکا دارد، فشار بر کشتی هایی است که از تنگه هرمز عبور می کنند. بنابراین پس از آن که انگلیسی ها یک نفتکش ایرانی را در جبل الطارق توقیف کردند فرصت خوبی برای توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز فراهم شد. متاسفانه انگلیس در این شرایط گرفتار شده است.

گزارشگر این شبکه  تلویزیونی در پایان گفت که همزمان شدن آغاز نخست وزیر بوریس جانسون و بحران بوجود آمده میان تهران و لندن می تواند سنگ محکی برای نخست وزیر جدید انگلیس باشد و نشان دهد چگونه از این بحران که به چالشی بزرگ برای دولتش تبدیل شده است، خارج می شود.   ۹۰۴۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.