معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد پیوستن ایران به تروئیکای افغانستان را مفید دانست.

به گزارش جماران؛ معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد، رایزنی های روسیه، آمریکا و چین درباره افغانستان را موثر دانست و گفت معتقدیم ایران می تواند نقش سازنده ای در این مذاکرات ایفا کند.

ولادیمیر سافرانکف روز جمعه در نشست شورای امنیت که با موضوع افغانستان برگزار شد، افزود: معتقدیم مهمترین کانال همکاری در افغانستان، رایزنی سه گانه در سطح نمایندگان ویژه روسیه، آمریکا و چین است که در ماه مارس در واشنگتن، در آوریل در مسکو و در ژوئیه در پکن دیدار کردند.

سافرانکوف اظهار کرد: ما از پیوستن پاکستان به رایزنی تروئیکا در پکن استقبال می کنیم. همچنین معتقدیم که ایران می تواند نقش سازنده ای در این گفت وگوها ایفا کند.

وی یادآور شد: به طور کلی، مشارکت ذینفعان کلیدی در منطقه در این چارچوب، تاثیر مثبتی بر روند تصمیم گیری در مورد ساخت و ساز پس از درگیری دارد، زیرا تنها روابط و همکاری های مناسب همسایگی است که به حل فوری مسائل فعلی افغانستان کمک می کند.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد به مشکل مواد مخدر در افغانستان هم اشاره کرد و گفت: مشکل مواد مخدر با تهدیدهای تروریستی مرتبط می شود. آن همچنین تهدیدهای جدی را متوجه افغانستان، منطقه و تمام جهان می کند.

وی ادامه داد: دلارهای مواد مخدر برای تامین مالی تروریسم به کار می رود. ما معتقدیم تنظیم یک حرکت رو به جلو برای بهبود تلاش های جهانی و مبارزه با این شرارت، حیاتی است.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: در مرحله نخست ما با دوستان افغان خود برای از بین بردن تهدیدات امنیتی که از سوی داعش و القاعده صادر می شود، و همچنین برای تقویت ظرفیت مدنی، امنیتی و ساختارهای کنترل مواد مخدر تعامل خواهیم داشت.

سافرانکف اظهار کرد: ما به طور جدی از حضور سازمان تروریستی داعش در افغانستان نگران می شویم. برخلاف موفقیت پیاپی مقامات انتظامی افغانستان، شبه نظامیان در حال تقویت مواضع خود و افزایش نفوذ خود در شمال و جنوب این کشور هستند.

وی با بیان اینکه روسیه از آرمان های مردم افغانستان برای پیاده کردن صلح پایدار حمایت می کند، تصریح کرد: ما واقعا علاقمند به ارتقای آشتی ملی به رهبری افاغنه و توسط خودشان با تثبیت پس از آن در این کشور هستیم.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به انتخابات ماه سپتامبر افغانستان، گفت: فرض ما بر این است که انتخابات باید عاملی برای تقویت کننده همبستگی جوامع افغان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.