شهردار تهران گفت: انتخابات انجمن‌های شورایاری در بیش از ۳۵۲ محله تهران و با حضور بیش از ۱۲ هزار نامزد که از این تعداد ۲۵ درصد خانم هستند، برگزار می شود.

به گزارش جماران؛ شهردار تهران از رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها و حضور ۶ هزار نیروی شهرداری در شعب اخذ رای خبر داد.

ظهر امروز پیروز حناچی در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات شورایاری ها برای نزدیک‌تر شدن تصمیمات ما به توافقات محلی طراحی شده است. ضمن اینکه ظرفیت این انجمن ها در قانون اساسی دیده شده و برای پنجمین دوره برگزار می‌شود.

وی افزود: انتخابات انجمن‌های شورایاری در بیش از ۳۵۲ محله تهران و با حضور بیش از ۱۲ هزار نامزد که از این تعداد ۲۵ درصد خانم هستند، برگزار می شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه با حضور شورایاران تصمیمات مدیریت شهری به درخواست های مردم نزدیک‌تر می‌شود، گفت: شورایاران نقطه اتصال شورا و شهرداری هستند. در گذشته از حضور آن‌ها تجربیات خوبی کسب کرده‌ایم و بسیاری از تصمیمات بنا بر تقاضای مردم محلات شکل گرفته است.

حناچی با اشاره به اینکه زمان برگزاری انتخابات دو بار و تا ساعت ۲۰ قابل تمدید است، تصریح کرد: بیش از هزار و ۷۰۰ شعبه و ۷ هزار صندوق رای الکترونیکی داریم و تلاش همکاران ما این است که تا چند ساعت پس از پایان زمان رای گیری، نتایج به مردم اعلام شود.

وی ادامه داد: روز رای گیری ۶ هزار نفر از همکاران من در شهرداری تهران، در سطح شعبه‌ها فعال هستند و امیدوارم انتخات پرشوری داشته باشیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر غیرقانونی بودن برگزاری انتخابات انجمن های شورایاری گفت: این انتخابات برای پنجمین دوره برگزار می شود. هفته گذشته در نهاد ریاست جمهوری با حضور نمایندگانی از سازمان بازرسی کل کشور جلسه ای برگزار شد، معاون حقوقی نهاد ریاست جمهوری این انتخابات را غیر قانونی ندانست و فکر نمی کنم مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در دوره قبل ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر و این دوره ۱۲ هزار و ۳۲۸ نفر کاندیدا شده‌اند، گفت: با توجه به ثبت نام‌های انجام شده، پیش بینی می‌شود مشارکت خوبی داشته باشیم. در این دوره متخصصین بیشتری ثبت نام کرده و جوانان و بانوان هم مشارکت بیشتری داشته‌اند.

انتهای پیام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1217715
  • منبع: شهرنوشت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.