معاون رئیس جمهور گفت: واقعیت این است که اگر قرار باشد تمام اصلاح طلبان رد صلاحیت شوند و نتوانند مشارکت سیاسی داشته باشند اصل موضوع منتفی می شود. مساله این است که اصلاح طلبان هم بتوانند برای حضور در مناسبات سیاسی و اجرایی کشور در انتخابات حضور و مشارکت موثر چه در همراهی و ائتلاف با دولت و چه به صورت مستقل داشته باشند.

به گزارش جماران؛ معصومه ابتکار، چهره سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه نباید با اصلاح طلبان برخورد سیاسی  و یک طرفه شود گفت: کشور در گذشته هم تجربه یک طرفه شدن داشته و به دلیل مشکلاتی که پیش آمده مجبور شدند دوربرگردان داشته باشند.

رئیس دولت اصلاحات اخیرا در اظهارنظری با تاکید بر اینکه انتخابات نباید تحریم شود گفته است: اصلاح طلبان و مردم ناراضی باید فداکاری و از خودگذشتگی کنند و به خاطر ایران پای صندوق‌ها بیایند تا جلوی خطر اصلی گرفته شود. او اگرچه بر این موضوع تاکید کرده که اصلاح طلبان نباید به تحریم انتخابات نزدیک شوند اما یادآور شده است که اصلاح طلبان نمی توانند به هر قیمتی وارد انتخابات شوند. او در ادامه اظهار امیدواری کرده که انشالله فضا باز شود و صلاحیت ها تایید شوند.

اظهارات رئیس دولت اصلاحات در حالی مطرح شده که عده ای آن را همراه با اما و اگر و برخی ابهامات و تناقضات تفسیر می کنند و حتی حملاتی نیز به او طی روزهای اخیر شده است.

در همین زمینه گفت وگویی با معصومه ابتکار، چهره سیاسی اصلاح طلب، معاون امور زنان و خانواده دولت روحانی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دولت اصلاحات داشتیم که در ادامه می خوانید.

*****

هیچ مسیری جز صندوق رای برای اصلاح جامعه وجود ندارد

خانم ابتکار! اخیرا رئیس دولت اصلاحات، درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات تاکید کردند که اصلاح طلبان و مردم ناراضی باید فداکاری و از خودگذشتگی کنند و به خاطر ایران پای صندوق‌ها بیایند، اما از طرفی هم اشاره داشتند که اصلاح طلبان نمی توانند به هر قیمتی وارد انتخابات شوند، این اظهارات را چگونه می توان در کنار هم تفسیر کرد.

به نظر من مطالب ایشان بسیار متین، دقیق و با شناخت عمیقی است که ایشان از جامعه ایران و مناسبات سیاسی داخلی کشور و همین طور وضع فعلی جامعه دارند. ما هیچ مسیری را جز صندوق رای برای تغییر و اصلاح جامعه نمی شناسیم و به همین دلیل سیاست ورزی و حضور و مشارکت فعال در انتخابات برای ما از درجه اهمیت بالایی برخوردار است اما این مشارکت فعال  الزاماتی دارد.

گلایه از ردصلاحیت اصلاح طلبان

واقعیت این است که اگر قرار باشد تمام اصلاح طلبان رد صلاحیت شوند و نتوانند مشارکت سیاسی داشته باشند اصل موضوع منتفی می شود. مساله این است که اصلاح طلبان هم بتوانند برای حضور در مناسبات سیاسی و اجرایی کشور در انتخابات حضور و مشارکت موثر چه در همراهی و ائتلاف با دولت و چه به صورت مستقل داشته باشند.

نباید با اصلاح طلبان برخورد سیاسی  و یک طرفه شود

اینکه گفته اند به هر قیمتی اصلاح طلبان نباید پای صندوق های رای حاضر شوند، به معنی حضور مشروط در انتخابات است؟

بله مفهوم این است که با اصلاح طلبان برخورد سیاسی  و یک طرفه نشود، کشور در گذشته هم تجربه یک طرفه شدن داشته و به دلیل مشکلاتی که پیش آمده مجبور شدند دوربرگردان داشته باشند؛ امروز نفع کشور در این است که تمام طیف های سیاسی معتقد به نظام جمهوری اسلامی که امتحان خود را در ادوار مختلف پس دادند اجازه حضور در عرصه های سیاسی و تصمیم سازی کشور داشته باشند، هر چه این تفسیر ما وسیع تر باشد و اجازه بدهیم طیف های مختلف در عرصه سیاسی فعال باشند به نفع کشور است زیرا سلایق و دیدگاه های مختلف هم متعادل کننده خواهند بود ضمن اینکه کمک می کنند تا کشور بتواند با تنوع دیدگاه ها، خلاقیت بیشتر و نگاه جامع تر اداره شود که در نهایت به کاهش مشکلات منجر خواهد شد.

استقبال از رایزنی با شورای نگهبان

گفته می شود تعدادی از اصلاح طلبان در حال رایزنی با شورای نگهبان هستند تا در انتخابات آینده فضا به بازتر شود، شما در جریان این رایزنی ها هستید؟ و این رایزنی ها را چقدر کمک کننده می دانید؟

خبری درباره رایزنی ها ندارم، اما امیدوارم همین طور باشد، اصلاح طلبان همواره اهل تعامل و گفت و گو بودند و دلیلی نمی بینند که با تمام ارگان هایی که در موضوع انتخابات نقش دارند تعامل نداشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1217653
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.