وزیر دفاع جدید آمریکا تأکید کرد که وی هفته آینده این موضوع را با فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا در امور خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش جماران؛ وزیر دفاع جدید آمریکا تأکید کرد که نیروهای آمریکایی در حال حاضر کشتی­‌های این کشور در خلیج فارس را همراهی نمی­‌کنند،‌ اما حضور نظامی آنها در منطقه برای مقابله با تهدیدها و تحریک­‌ها حفظ خواهد شد.

به نقل از روسیا الیوم، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «کشتی­‌هایمان را به میزان وجود خطرها و تهدیدها همراهی خواهیم کرد .... من نمی­‌گویم در حال حاضر کشتی‌­هایمان را همراهی می‌­کنیم».

اسپر تأکید کرد که وی هفته آینده این موضوع را با فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا در امور خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

وی تأکید کرد: «من از واژه همراهی به مفهوم گسترده آن استفاده می­‌کنم و همراهی به این مفهوم نیست که کشتی­‌های تجاری پشت سر ما حرکت می‌­کنند و ما باید آنها را فوری کنترل کنیم... اما هنگام حضور در منطقه امکان پاسخ سریع برای مقابله با هر نوع تحریک وجود دارد و این همان عامل اصلی است».

«مایک پمپئو»، ‌وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرد که واشنگتن ائتلافی را به منظور حراست از تنگه هرمز، رابط بین خلیج‌فارس و دریای عمان و منطقه پرتنش در هفته­‌های اخیر  تشکیل خواهد داد.

«کاترین ویلبارگر» معاون وزارت دفاع آمریکا نیز گفته بود که هدف از تشکیل این ائتلاف، بازدارندگی ایران نیست بلکه به دنبال تضمین امنیت دریانوردی و کشتیرانی در وهله نخست از طریق تقویت عملکرد اطلاعات است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.