فردا - جمعه چهارم مرداد ماه - هوای تهران صاف تا کمی ابری و در اواخر وقت همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

به گزارش جماران؛ مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از وقوع گرد و غبار در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: در سه روز آینده در تهران، قم، البرز، قزوین، مرکزی و اصفهان وزش باد شدید و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

احد وظیفه اعلام کرد: امروز، فردا و پس فردا - سوم تا پنجم مردادماه - در سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز واقع در مازندران و گلستان رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق روی می‌دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه - پنجم، ششم و هفتم مرداد ماه - در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبار و رعد و برق موقتی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب وجود دارد.

به گفته وظیفه در ساعت بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه سوم مرداد در جنوب فارس، برخی مناطق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین در روزهای جمعه و شنبه - چهارم و پنجم مرداد - در جنوب شرق فارس، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعد و برق موقتی پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گفت: در سه روز آینده در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و به ویژه زابل وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود و در روزهای جمعه و شنبه - چهارم و پنجم مرداد ماه - در یزد، شرق سمنان و کرمان سرعت باد افزایش می‌یابد و سبب پدیده گرد و خاک خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر در استان‌های قم، تهران، البرز، قزوین مرکزی و غرب اصفهان نیز وزش باد شدید و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وظیفه تاکید کرد: سواحل شرقی عمان نیز طی پنج روز آینده مواج خواهد بود.

وظیفه در پایان با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: فردا - جمعه چهارم مرداد ماه - هوای تهران صاف تا کمی ابری و در اواخر وقت همراه با وزش باد شدید خواهد بود. پیش بینی می‌شود که بیشترین دمای تهران در این روز ۳۸ و کمترین حد دما ۲۷ درجه سانتی‌گراد باشد. همچنین پس فردا - شنبه پنجم مرداد ماه - هوای تهران کمی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید خواهد بود. دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه ۳۸ و در پایین‌ترین نقطه به ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد..  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.