فلسطینیانی که در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ اقامت دارند و عرب و مسلمان هستند، به عرب اسرائیلی مشهورند و قاعدتا موضوع اعزام به حج نیز درخصوص همین افراد است.

به گزارش جماران؛ همزمان با نزدیکی راهبردهای سیاسی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، فرارسیدن موسم حج بهانه جدیدی را برای تبلیغات در این زمینه فراهم کرده است.

ماجرا از این قرار است که اخیرا حسن الکعبیه، سخنگوی عربی وزارت خارجه اسرائیل در صفحه توییتر خود، با اشاره به موسم حج، از اینکه «دولت سعودی به مسلمانان اسرائیل مجوز ورود برای ادای فریضه حج داده»، تشکر کرده و از سعودی‌ها دعوت کرده تا «اماکن مقدس اسرائیل» را زیارت کنند.

این پیام با واکنش‌های متفاوت از سوی کاربران مواجه شده و برخی به این سخنگوی اسرائیلی کنایه زده‌اند.

کاربری به نام احمد نواب گفته از نظر ما آنها مسلمانان فلسطین اشغالی هستند و این حق آنها مثل دیگر مسلمانان است.

دیگری در واکنش به دعوت این سخنگو برای زیارت اماکن مقدس «در اسرائیل»، پاسخ داده: «در فلسطین» و نشانه‌ای از پرچم فلسطین هم گذاشته است.

گفتنی است فلسطینیانی که در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ اقامت دارند و عرب و مسلمان هستند، به عرب اسرائیلی مشهورند و قاعدتا موضوع اعزام به حج نیز درخصوص همین افراد است.

در این میان کاربری هم این موضوع را گامی از سوی دولت سعودی و درسی برای نظام ایران خوانده و کاربر دیگری هم گفته بسیاری از فلسطینیان اکنون تابعیت اسرائیل دارند و حقشان است که حج و عمره و زیارت بیت‌الله انجام دهند، چراکه آنان مسلمان‌اند، نه اسرائیلی.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.