جرمی هانت گفت: ما از تمام کشتی‌های انگلیسی که می‌خواهد از تنگه هرمز عبور کنند می‌خواهیم که به ما در این زمینه اطلاع دهند تا بتوانیم از آن‌ها محافظت کنیم، البته چنین امکانی وجود ندارد که تمامی کشتی‌های انگلیسی در خلیج فارس را همراهی کنیم.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه انگلیس در جلسه مجلس عوام خواستار آزادی فوری نفتکش انگلیسی و خدمه آن شد.

به نقل بی بی سی، جرمی هانت روز دوشنبه در مجلس عوام در  خصوص توافق هسته‌ای ایران اظهار کرد: ما خواستار حفظ برجام هستیم و از ایران می‌خواهیم به تعهداتش بازگردد.

وی همچنین با اشاره به مسئله نازنین زاغری، زندانی دوتابعیتی ایرانی انگلیسی گفت: ما خواستار آزادی نازنین زاغری هستیم. نمی‌خواهم مسائل امنیتی را او ربط دهم اما همه می‌دانند که خواسته ما آزادی این زن بی‌گناه است.

جرمی هانت همچنین با اشاره نفتکش توقیف شده این کشور در خلیج فارس گفت: ما از تمام کشتی‌های انگلیسی که می‌خواهد از تنگه هرمز عبور کنند می‌خواهیم که به ما در این زمینه اطلاع دهند تا بتوانیم از آن‌ها محافظت کنیم، البته چنین امکانی وجود ندارد که تمامی کشتی‌های انگلیسی در خلیج فارس را همراهی کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه خواهان تقابل با ایران نیست، ادعا کرد: ما نفتکش ایرانی را تنها به دلیل ارسال نفت برای سوریه، توقیف کرده‌ایم. ما در زمینه تردد آزادانه کشتی‌ها کوتاه نخواهیم آمد.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه مدعی شد: اگر ایران به این مسیر خطرناک خود ادامه دهد، باید با عواقبش روبرو شود. ما می‌توانیم حضور نظامی خود را در آب‌های خلیج فارس و نزدیکی خط ساحلی آن‌ها افزایش دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.