گزارش بیشتر نهادهای اندازه گیری فقر در انگلیس حاکی است که بحران مسکن و آمار افراد بی خانمان در این کشور رو به افزایش است.

به گزارش جماران؛ آمار و گزارش ها حکایت از بحران روز افزون بی خانمانی در انگلیس بر اثر سیاست های ریاضتی دولت دارد و نتایج تازه ترین تحقیقات نشان می دهد که میانگین سن خرید خانه در این کشور طی نیم قرن گذشته دو برابر افزایش یافته است.

تازه‌ترین گزارش بانک «اچ. اس. بی. سی» در این باره نشان می‌دهد که افراد به مرور زمان به این باور رسیده‌اند که زودتر از ۳۹ سال قادر به خرید خانه نخواهند بود. این در حالی است که در دهه ۶۰ میلادی میانگین سن خرید خانه ۲۳ سال بوده و افراد تنها با پرداخت ۵۹۵ پوند پیش پرداخت، صاحب خانه می‌شدند.

مؤسسه تحقیقاتی کیپموت گزارش داد که در حال حاضر میانگین پیش پرداخت برای خرید خانه به ۲۰ هزار و ۶۲۲ پوند رسیده و این مساله باعث کاهش آمار صاحب خانه در انگلیس شده است.

«آرون شینول» مسؤول موقت امور وام مسکن و پس انداز بانک اچ. اس. بی. سی این آمارها را نگران کننده خواند و گفت بسیاری از متقاضیان خرید خانه افرادی هستند که صاحب خانواده و فرزند هستند.

گزارش بیشتر نهادهای اندازه گیری فقر در انگلیس حاکی است که بحران مسکن و آمار افراد بی خانمان در این کشور رو به افزایش است.

مؤسسه انگلیسی شل‌تر (پناهگاه) در گزارشی که به تازگی منتشر کرده است آمار افراد بی‌خانمان را ۳۲۰ هزار نفر تخمین زده است.

بی‌خانمانی در انگلیس از دهه ۹۰ میلادی تا سال ۲۰۱۰ به طرز قابل‌توجهی کاهش یافت اما از سال ۲۰۱۰ به این‌سو هم‌زمان با به قدرت رسیدن محافظه‌کاران، رشد بی‌سابقه‌ای را باوجود وعده‌های فراوان آن‌ها برای ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت تجربه کرده است.

فروش واحدهای مسکونی متعلق به دولت که اغلب افراد کم درآمد در آن زندگی می‌کردند، یکی راهکارهایی بود که محافظه‌کاران به اجرا گذاشتند تا از طریق ساخت واحدهای کوچک و ارزان‌تر خانواده‌ها را صاحب مسکن کنند. اما این مساله در اصل به آواره شدن مردم و گسترش معضل بی‌خانمانی دامن زده و دولت همچنان نتوانسته توازنی میان عرضه و تقاضای مسکن ایجاد کند.

همچنین، در جریان همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ احزاب دست راستی موفق شدند تا اصلی‌ترین عامل گسترش بی‌خانمانی و فقر در این کشور را به آمار بالای مهاجران نسبت داده که بر اثر آن، مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند.

با این حال تشدید معضل بی‌خانمانی و تعمیق شکاف طبقاتی در جامعه انگلیس، به‌رغم گذشت سه سال از برگزاری همه‌پرسی برگزیت، اینک به‌وضوح در خیابان‌های انگلیس مشاهده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.