معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما در جریان اظهارات اخیر ترامپ قرار گرفته‌ایم و متأسفانه باید گفت تمرکز نیروهای خارجی به اندازه‌ای زیاد شده است که احتمال هر حادثه‌ای می‌رود.

به گزارش جماران؛ معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به ادعای دونالد ترامپ مبنی بر سرنگون کردن پهپاد ایرانی در خلیج فارس اعلام کرد: تمرکز نیروهای خارجی وضعیت در خلیج فارس را بدتر و احتمال درگیری نظامی را افزایش می دهد.

سرگئی ریابکوف امروز جمعه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: تمرکز نیروهای خارجی در خلیج فارس زیاد است و این وضعیت ممکن است باعث وقوع درگیری نظامی شود.

وی گفت: ما در جریان اظهارات اخیر ترامپ قرار گرفته‌ایم و متأسفانه باید گفت تمرکز نیروهای خارجی به اندازه‌ای زیاد شده است که احتمال هر حادثه‌ای می‌رود.

دیپلمات بلند پایه روس اظهار داشت: ما بارها به آمریکا گفته‌ایم که از تشدید تنش با ایران در خلیج فارس خودداری کند چرا که اکنون وضعیت نه تنها خطرناک است بلکه هر لحظه امکان درگیری نظامی وجود دارد.

وی با ابراز تأسف از اظهارات و اقدامات مقامات کاخ سفید علیه ایران اظهار داشت: طرف آمریکایی به رغم همه درخواست‌های ما و سایر کشورها به شدت و با لجاجت سیاست تنش آفرینی و فشار حداکثر بر ایران را ادامه می‌دهد.

ریابکوف بار دیگر هشدار داد: این سیاست اشتباه است و پیچیدگی بیشتر اوضاع و بروز حوادث را در پی خواهد داشت.

ترامپ روز پنج شنبه اعلام کرد نیروی دریایی این کشور یک پهپاد ایرانی را که به ناو آمریکایی در تنگه هرمز نزدیک شده و آن را تهدید کرده بود، مورد هدف قرار داد.

وی که در آئین تعویض پرچم روز نبرد نرماندی سخن می‌گفت ادعا کرد این پهپاد ایرانی به حدود ۹۰۰ متری ناو آمریکایی یو اس اس باکسر نزدیک شده بود و هشدارها را نادیده گرفت.

سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ادعای روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا در خصوص سرنگونی پهپاد ایرانی را تکذیب کرد و گفت: تمام پهپادهای ایران سالم هستند.

وی اعلام کرد: بر خلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم رئیس جمهور تروریست آمریکا، تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر ترامپ پس از انجام مأموریت شناسایی و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشته‌اند و هیچ‌گونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو یواس‌اس باکسر آمریکایی با پهپادهای ایرانی گزارش نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.