پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رئیس سازمان گردشگری خبر داد:

رشد ۵۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور

مونسان از بالغ بر ۲ هزار طرح در حال سرمایه گذاری در کشور خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون ۳۷۴ هتل در حال ساخت است که ۱۸۰ مورد از آنها چهار تا پنج ستاره است.

به گزارش جماران؛ معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: میزان ورود گردشگران خارجی به کشور در سال گذشته با رشد ۵۲ درصدی به هفت میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر افزایش یافت.

علی اصغر مونسان عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از سرای تاریخی سعد السلطنه قزوین در جمع خبرنگاران افزود: سال ۹۶، پنج میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی به کشور وارد شدند که این عدد در سال گذشته ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت.

مونسان با اشاره به کارکرد اجتماعی و اقتصادی گردشگری، افزود: سرعت ایجاد شغل در گردشگری دو برابر سایر بخش ها است و خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی هم در این راستا با موفقیت عمل کرده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۲۰۳ هزار شغل در هر سه بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی کشور ایجاد شد و کسب و کارهای کوچک نیز شکل گرفت.

مونسان از بالغ بر ۲ هزار طرح در حال سرمایه گذاری در کشور خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون ۳۷۴ هتل در حال ساخت است که ۱۸۰ مورد از آنها چهار تا پنج ستاره است.

وی ادامه داد: وضعیت گردشگری به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی پررونق است و هر روز با اقدامات جدید و درخواست های سرمایه گذاری مواجه هستیم.

مونسان از پرداخت تسهیلات جهت پشتیبانی متقاضیان سرمایه گذاری خبر داد و گفت: در صورتی که متقاضیان ۳۰ درصد آورده داشته باشند وام های دولتی از طریق صندوق توسعه ملی به آنها پرداخت می شود.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه اهتمام زیادی برای احیای صنایع دستی صورت گرفته است، گفت: تلاش کردیم طرح تجاری سازی صنایع دستی انجام شود تا از حالت تزئینی صرف خارج شده و به خانه های مردم بازگردند و همچنین بازار بزرگتری هم برای تولیدکنندگان ایجاد شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۸۱ میلیون دلار صادرات صنایع دستی از کشور داشتیم که با احتساب ۳۰۰ میلیون دلار صادرات چمدانی در مجموع ۶۰۰ میلیون دلار صادرات از کشور صورت گرفت.

مونسان افزود: در نشست اخیر باکو بیست و چهارمین اثر ایران یعنی جنگل های هیرکان به مساحت ۳۰۰ هکتار در پنج استان کشور ثبت جهانی شد و این جنگل ها بعد از کویر لوت دومین اثر طبیعی کشور بودند که به ثبت رسیدند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص پژوهشگاه میراث فرهنگی نیز گفت: این پژوهشگاه، بخش علمی سازمان است و در برنامه ریزی های سازمان نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

مونسان یادآور شد: پژوهشکده های این پژوهشگاه هم تولید علم و هم پژوهش کاربردی دارند و تلاش شده تا حجم پژوهش های کاربردی آنها متناسب با پژوهش های علمی باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به سامانه ثبت اشیای تاریخی (جام) افزود: در این سامانه تعداد بسیار زیادی اشیا ثبت شده و تلاش می شود تا دو سال آینده همه اشیای تاریخی علاوه بر ثبت اسمی تایید اصالت هم شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.