به گزارش جماران؛ علی صالح‌آبادی، مدیرمسئول روزنامه ستاره صبح، در سرمقاله این روزنامه نوشت:

گفتمان اصولگراها در ارتباط روابط خارجی، داخلی، دولت و ... تهاجمی بوده و هست این گروه بدون در نظر گرفتن مصلحت و حقوق مردم به‌ویژه فرودستان در عرصه سیاست کشور حضور فعال داشته و دارند. این گفتمان در فاصله سال‌های 83 تا84 بر مجالس و دولت‌های اصولگرا حاکم بود که به اقتصاد، زندگی مردم لطمه زیاد زد و باعث صدور شش قطعنامه 1669،1737،1747،1835،1929 بر ضد ایران توسط شورای امنیت شد. به گفته مقامات کشور حداقل از روز 13 آبان 97 کشور وارد جنگ تمام‌عیار اقتصادی شده که تداوم آن می‌تواند خطرناک‌تر از جنگ نظامی باشد، در چنین شرایطی مسئولان به‌ویژه وزیر نفت که در صف اول جنگ اقتصادی قرارگرفته، باید حمایت شود، نه اینکه با فضاسازی و انتشار اخبار نادرست در زمین دشمن بازی شود و درزمینه پیش برد برنامه‌ها سنگ‌اندازی شود. دراین‌ارتباط به 3 موضوع اشاره می‌شود.

1- صداوسیما در یک اقدام عمدی یا سهوی در برنامه سلام «صبح‌به‌خیر» روز 11 تیر در شبکه 3 سیما و در یک برنامه پربیننده مسیرهای فروش غیررسمی نفت را پخش و افشا کرد. این اقدام در حالی انجام شد که فروش رسمی نفت به دلیل تحریم‌های شدید ایالات‌متحده به سمت صفر میل کرده است. دراین‌ارتباط وزیر نفت در حاشیه اجلاس 176 اوپک اعلام کرد خرید نفت اروپا از ایران به صفر رسیده است. وقتی امکان فروش از کانال رسمی ممکن نیست آیا راهی جز فروش نفت از کانال‌های غیررسمی وجود دارد یا خیر؟ در شرایطی که ماهواره‌ها حرکت آمدورفت کشتی‌های ایرانی را در خلیج‌فارس زیر نظر دارند، مسیرهای فروش نفت محرمانه بماند نه اینکه افشا شود. حتی گفتن اینکه ما تحریم‌ها را باافتخار دور می‌زنیم درست نیست. پرسش این است که رسانه ملی با چه انگیزه‌ای اقدام به چنین کاری کرده است؟ آیا افشای مسیرهای فروش غیررسمی نفت خدمت به مردم است یا تضییع حقوق آنان؟

2- شبکه صداوسیما سریالی تحت عنوان «گاندو» تهیه و آن را پخش کرد که محور این برنامه زدن دولتمردان، برجام که دست آور بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم، همچنین اصلاح‌طلبان و... است. این سریال در مسیر پخش آن‌قدر تند و عریان شد که دولت به صداوسیما تذکر داد و اعلام کرد حق شکایت از برنامه «گاندو» را دارد.اطلاعات اقتصادی جنگی توسط برخی رسانه‌های اصولگرا افشاشده است. این اطلاعات بدون شک صادرات غیررسمی نفت را با مشکل روبرو می‌کند که براثر آن درآمد ارزی کشور کاهش وزندگی عموم ایرانیان به‌ویژه فرودستان بدتر ازآنچه هست خواهد شد.آیا این اقدام خدمت به مردم و اقدامی در راستای تأمین منافع ملی است یا برعکس آن؟ وزیر نفت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت به اینموضوع مهم و درعین‌حال مخرب واکنش نشان داد و گفت:(ازآنجایی‌که در حال حاضر ما در جنگ اقتصادی هستیم، انتشار اطلاعات مربوط به صادرات نفت، اطلاعات جنگی به شمار می‌رود و برای نشر آن باید از مراجع قانونی مجوز گرفته شود.)مشخص نیست افرادی که اطلاعات اقتصادی جنگی را بازنشر می‌کنند چه هدفی در سردارند آیا می‌پندارند اقدامشان به نفع کشور و مردم است یا تصور دیگری دارند، روشن است که انتشار این مطالب به منافع ملی وزندگی مردم آسیب می‌زندو جرم به‌حساب می‌آید پس چرا چنین اقداماتی صورت می‌گیرد؟به عقیده نویسنده اصول‌گراها از همان روز نخست شکل‌گیری دولت یازدهم و توافق برجام عدم مخالفت با دولت را برافراشتند به گمان آن‌ها باید دولت و عقبه آن‌که اصلاح‌طلب‌ها هستند تضعیف شوند تا احتمالاً راه را برای پیروزی آنان در انتخابات مجلس یازدهم و ریاست جمهوری سیزدهم هموار شود. این انگار ازآن‌جهت درست نیست که به‌تدریج مردم به سنگ‌اندازی‌ها آگاه می‌شوند و در مقابل کسانی که چنین اقداماتی انجام می‌دهند خواهند داد این تجربه برای اصول‌گراها تکرار شده اما آن‌ها حاضر نیستند با نگاه به گذشته روش‌های خود را اصلاح و به‌روز و در راستای مطالبات عموم مردم قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.