آذری جهرمی گفت: به هر مسافری که از کشور خارج می‌شود، مبلغی می‌دهند تا با پاسپورت خودشان تلفن را ثبت کنند. این فرآیند حق قانونی هر شهروند است. در حال حاضر نمی‌توانم بگویم تصمیم در برابر این مسئله چیست.

به گزارش جماران؛ وزیر ارتباطات با ارائه توضیحاتی درباره ایران هوشمند، دور زدن طرح رجیستری و تخلفاتی که به درستی با آنها برخورد نمی‌شود، گفت: سازمان تنظیم مقررات باید گیوه‌هایش را ور بکشد و در برخوردها با متخلفان تعلل و مماشات نکند.

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه رونمایی از طرح کارآفرین در جمع خبرنگاران، درباره اینکه چرا سازمان مقررات جدیتی که مردم انتظارش را دارد با تخلفات آن طور که انتظار می‌رود برخورد نمی‌کند و مردم هر بار باید مسائل را شخصاً به وزیر گزارش بدهد، گفت: ما اگر بتوانیم مسیر حرکت این فوتون‌ها را باز کنیم و خاموششان نکنیم، سازمان تنظیم مقررات باید جدیت خود را برای برخورد داشته باشد و به معاون خودم در آن بخش تذکر لازم را داده‌ام. آنها نیز فرآیند جدی را آغاز کردند. انتظاری از سمت مردم است و مسئولیتی برعهده سازمان تنظیم مقررات که برای این کار اختیارات قانونی دارد.

جهرمی در توضیح بیشتر گفت: این قانون بقای قاچاق است، قاچاقچی‌ها همواره راهی را برای کارشان پیدا می‌کنند. حالا که سامانه گمرک به ناجا متصل شده است، حقوق قانونی برای افراد وجود دارد که تا سقف ۸۰ دلار در سال می‌توانند کالایی وارد کرده و اظهار کنند و با پرداخت گمرکی آن را وارد کشور کنند. برای گوشی تلفن هوشمند هم به این شکل است. نمی‌توانیم در سامانه ثبت تلفن همراه این حق قانونی را از کسی بگیریم. وی یادآور شد: در مقطعی به دلیل اختلاف سامانه‌های گمرک و ناجا اتصال برقرار نبود، امکان این فراهم نبود که فردی که در سامانه گمرک ثبت نام کرده را چک کنیم که مسافر بوده یا نه.

از آنجا که این کار برای قاچاقچیان مقرون به صرفه است، به هر مسافری که از کشور خارج می‌شود، مبلغی می‌دهند تا با پاسپورت خودشان تلفن را ثبت کنند. این فرآیند حق قانونی هر شهروند است. در حال حاضر نمی‌توانم بگویم تصمیم در برابر این مسئله چیست، به نظر می‌رسد خلاف قانون صورت نگرفته اما باید با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلساتی را برگزار و در این مورد صحبت کرد.

آذری جهرمی افزود: با اینکه بعد از ثبت تلفن همراه، آن را تغییر کاربری می‌دهد و مشکلی از نظر امنیتی برای کسانی که پاسپورتشان را اجاره داده‌اند پیش نمی‌آید اما باید جلوی این کار گرفته شود.

ایران هوشمند چراغ آینده ایران هوشمند با فوتون‌هایی به اسم استارتاپ ها روشن می‌شود. امروز با رونمایی از طرح نوآفرین که جزو مصوبات دولت دوازدهم است وزارت ارتباطات تلاش زیادی کرد برای اینکه این مصوبه را بگیرد. به این واسطه جلساتی به استارتاپ ها گذاشته شد، آن‌هایی که شکست خورده بودند مشکلات شأن را بیان کردند و با حضور آنها به جمع بندی رسیدیم که چه مشخصه‌هایی را برای رشد و نمو این کسب و کارها معین کنیم.

با رونمایی طرح نوآفرین جاده‌ای است که شرایط رشد استارتاپ های کشور در مرحله اولیه رشد (درآمد سالانه شأن تا سقف ۵۰۰ میلیون است). پس از آن نیز پارک‌های اقتصاد دیجیتال است که طرح پایلوت شأن اجرا شده. پس از آن تا سه سال از حمایت‌های نوآفرین بهره مند می‌شوند. بعد از اینکه به درآمد ۵۰۰ میلیون رسیدند به پارک‌های اقتصاد دیجیتال می‌روند تا درآمد ۵ میلیاردی به دست بیاورند. زمانی که به این هدف رسیدند می‌توانند مانند شرکت‌های عادی در کشور فعالیت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.