عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سریال گاندو دیپلماسی را به سخره گرفت، گفت: نمایندگان مجلس عضو شورای نظارت بر صدا و سیما گزارشی از بررسی ها و اقدامات نظارتی خود درباره این سریال به مجلس ارائه کنند.

به گزارش جماران، علی نجفی خوشرودی   با بیان اینکه ساخت و پخش سریال گاندو در تلویزیون از چند جهت قابل بررسی است، اظهار داشت: در شرایطی که صدا و سیما مشکلات بودجه ای را برای ساخت فیلم و سریال مطرح می کند، چگونه این سریال با هزینه قابل توجه ساخته می شود تا منافع جناحی بر منافع ملی ترجیح داده شود؟ اگر هم این فیلم در جای دیگری تولید شده و تلویزیون فقط پخش کننده آن بوده نیز بر ابهامات موجود نسبت به اهداف آن افزوده می شود.
وی با بیان اینکه در این سریال دیپلماسی به سخره گرفته شد، افزود: در این سریال کارگزاران سیاست خارجی و در رأس آن وزیر امور خارجه افرادی ضعیف، ترسو و ناکارآمد جلوه داده شدند. در حالی که آنها وطن پرستانی هستند که جانانه از منافع ملی دفاع می کنند و مقام معظم رهبری نیز آنها را امین و غیور خواند که غیرت ملی هم دارند لذا شایسته نیست فرزندان این مرز و بوم که با تهدید تحریم مواجه‌اند با ابزار توهین و تحریم داخلی نیز نواخته شوند.
این عضو فراکسیون امید ادامه داد: به صراحت تاکید می کنم اختلاف افکنی و شبهه پراکنی به ویژه در شرایط کنونی مغایر اصول و آرمان‌های نظام و خلاف اصل وحدت و همبستگی است و اساساً روش مناسبی برای مقابله با آنچه که در این فیلم، پروژه نفوذ خوانده شد، نیست.
به گفته نجفی خوشرودی کارشکنی در مقابل تصمیم ملی در رابطه با برجام بعد از توافق و پروژه مقصریابی داخلی در شرائط کنونی یعنی خروج آمریکا از برجام و متقابلاً کاهش سطح تعهدات از سوی ایران، قطعاً به نفع کشور نبوده و نخواهد بود. همچنان که نباید تصویری به مردم سرافراز ایران و جهانیان القا شود که همه بخش های کشور، دچار اختلاف و ناکارآمدی هستند.
وی با تاکید بر اینکه سیاست خارجی زمین بازی برای رقابت های جناحی نیست، گفت: منافع ملی و عزت و غیرت ملی را به مسلخ این رقابت‌ها نبریم. امروز سربازان جبهه دیپلماسی در مواجهه با یک جانبه گرایی و تروریزم اقتصادی آمریکا، بیش از هر زمان دیگر به پشتیبانی و دلگرمی نیاز دارند. نباید آنها را سَرخورده و پشیمان کرد و فضای بی مسئولیتی، بی انگیزگی و عافیت طلبی در کشور را ترویج داد.
نجفی خوشرودی تاکید کرد: لازم است در این رابطه نمایندگان مجلس عضو شورای نظارت بر صدا و سیما به وظایف نظارتی خود عمل کرده و گزارش اقدامات را به نمایندگان مردم ارائه نمایند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.