وی بدون اشاره به رفتارهای تحریک آمیز و لشکر کشی آمریکا به خلیج فارس که مخل امنیت منطقه بوده است، افزود: ما باید بتوانیم آزادی کشتیرانی را حفظ کنیم.

به گزارش جماران؛ مشاور امنیت ملی ترامپ، خروج از برجام، خروج از سازمان های بین المللی و افزایش دوستی با اسرائیل را دستاوردهای سیاست خارجی این دولت دانست و گفت: توقیف نفتکش ایران توسط انگلیس هدیه چهارم ژوئیه به آمریکا بود.

جان بولتون بعدازظهر دوشنبه در نشست "اتحاد مسیحیان برای اسرائیل" افزود: یک اسرائیل مستقل و قوی می تواند شریک ارزشمندی برای آمریکا باشد و به همین دلیل ما منافع آمریکا را اول می دانیم.

وی با اشاره به قطع کردن بودجه کمک به آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) و بستن دفتر فلسطینی ها در فلسطین، ادامه داد: تا زمان مذاکرات مستقیم فلسطینی ها با اسرائیلی ها اجازه نمی دهیم دفتر آنها در واشنگتن فعال باشد.

مشاور امنیت ملی ترامپ اضافه کرد: آمریکا از اسرائیل و از حق دفاع از خود آن حمایت می کند، هر توافق صلح باید دربرگیرنده حق دفاع اسرائیل در برابر سوریه و ایران باشد.

بولتون اظهار کرد: ترامپ قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت خود را به این شهر انتقال داد. وی همچنین به دستور اجرایی ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان هم اشاره کرد.

وی با اشاره به سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسقط پایتخت عمان، گفت: ورزشکاران اسرائیلی در دبی به ۲۱ مدال دست یافتند و وزیر خارجه بحرین گفت که اسرائیل کشوری در خاورمیانه است و مردم یهود در میان ما جای دارند.

مشاور امنیت ملی ترامپ افزود: همه اینها نتیجه حمایت غیرقابل کامل و تمام عیار از اسرائیل است.

**برجام بدترین فاجعه دیپلماتیک در تاریخ آمریکا

بولتون با اشاره به خروج یکجانبه و خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از برجام، اظهار کرد: برجام، بدترین فاجعه دیپلماتیک در تاریخ آمریکا بود.

وی که این نشست را یک نشست انتخاباتی برای ترامپ می دید، افزود: کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران کار می کند. منتقدانمان می گفتند تحریم های یکجانبه ما کارساز نیست. از آن زمان سخت ترین تحریم ها را اعمال کردیم و اقتصاد ایران تحت فشار سنگین آمریکا در حال سقوط است.

مشاور امنیت ملی ترامپ که به واسطه همکاری با گروهک تروریستی منافقین، حقد و کینه دیرینه ای از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد، ادامه داد: دیگر آنها مجبورند حقوق خود را کم کنند تا گروه های نیابتی خود را تامین کنند. روزهای طلایی برای آنها به سر آمده است و دیگر باز نخواهد گشت.

بولتون در عین حال آرزوی خود را برای دستیابی به یک توافق جدید که منافع آمریکا را محقق کند، سخن گفت و اضافه کرد: ما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست شناختیم و برای نخستین بار است که یک شاخه از دولت خارجی را تروریسم می شناسیم.

وی اظهار کرد: از این رو، کسی از آنها حق ندارند به کشور ما وارد شوند و نهادهایی که با سپاه تعامل کنند به خاطر تعامل با یک گروه ترروریستی شرارت بار، مورد مجازات قرار می گیرند.

مشاور امنیت ملی ترامپ به لغو معافیت های خرید نفت از ایران با هدف به صفر رساندن درآمد نفتی اشاره کرد و مدعی شد این اقدام بزرگترین منبع درآمدی ایران را دچار خفقان کرده است. این یک اقدام بی سابقه است تا تهران رفتار بدخواهانه خود را تغییر دهد.

بولتون در بخش دیگری از ادعاهای خود به توقیف نفتکش ایران در جبل الطارق از سوی نیروهای انگلیسی اشاره کرد و گفت: از اقدام انگلیس که تحریم های اتحادیه اروپا را بر سوریه اعمال و تانکر نفت ایران را توقیف کرد، تشکر می کنیم. این یک هدیه چهارم ژوئیه برای ما بود. اقداماتی که جلوی فرار ایران از تحریم ها را می گیرد، لازم است.

وی بدون اشاره به رفتارهای تحریک آمیز و لشکر کشی آمریکا به خلیج فارس که مخل امنیت منطقه بوده است، افزود: ما باید بتوانیم آزادی کشتیرانی را حفظ کنیم.

مشاور امنیت ملی ترامپ که همچون یک گروه مخالف ایران سخن می گفت، ادامه داد: ما محصولات پتروشیمی و فلزات را هم تحریم و تمام جریان سرمایه گذاری ایران را مسدود کرده ایم به گونه ای که شرکت ها می گویند ایران برای سرمایه گذاری خوب نیست.

بولتون با این ادعا که صادرات آلمان به ایران نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافته است، نیت اصلی فشار بر ایران و توافق جدید را این گونه افشا کرد که "هیچ کشوری نمی تواند مرگ بر آمریکا و اسرائیل بگوید و با این دولت (ترامپ) به توافقی برسد".

وی بار دیگر مدعی شد افزایش فشار بر ایران ادامه می یابد تا برنامه تسلیحات اتمی خود را رها کند و به فعالیت های بدخواهانه خود در خاورمیانه و ورای آن پایان دهد.

مشاور امنیت ملی ترامپ در اظهاراتی مضحک و در شرایطی که در همین سخنرانی برجام را توافق فاجعه بار نامید، گفت: تهران به دنبال تسلیحات هسته ای است به خصوص که افزایش غنی سازی اورانیوم نقض کامل تعهدات آن به برجام است.

بولتون افزود: رئیس جمهوری ترامپ روشن کرده است که اجازه نمی دهد ایران هیچ مسیری برای دسترسی به تسلیحات اتمی داشته باشد.

بولتون در ادامه تعهد آمریکا به حمایت از رژیم صهیونیستی به نشست سه جانبه خود با روسیه و صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: برخلاف اختلافاتمان با روسیه، یک نقطه نظر مشترک داشتیم که امنیت اسرائیل هسته مرکزی ثبات در خاورمیانه است.

وی افزود: خوشحالم در دولتی کار می کنم که بیش از هر دولت دیگر برای حفظ منافع اسرائیل تلاش کرده است. پیشرفت ما در ۲.۵ سال اخیر فوق العاده بوده است. ما به هر بهایی از منافع خود در مجامع بین المللی دفاع کردیم.

مشاور امنیت ملی ترامپ در اقدامی تبلیغاتی گفت همه این دستاوردها درمدت ۳۰ ماه بر اساس مواضع جسورانه ترامپ انجام شده است. تصور کنید در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ به چه دستاوردهایی نایل خواهیم آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.