مجله فارن پالیسی خاطر نشان می‌شود که بن سلمان خواهان به تصویر کشیدن رهبری خود به عنوان رهبر اصلاحات عربستان در دنیای بیرون است درحالی که وی درصدد پنهان کردن چهره خشونت طلبانه خود در داخل کشور است.

به گزارش جماران؛ مجله فارن پالیسی بامداد دوشنبه نوشت: محمد بن سلمان در حالی خواهان به تصویر کشیدن خود به عنوان رهبر اصلاحات عربستان در دنیای بیرون است، که سرکوب های وی علیه مخالفان و زندانیان، تصویری دیگری از وی به تصویر کشیده است.

به گزارش این مجله آمریکایی، سیاست‌های ولیعهد عربستان و نقش وی در جنگ یمن، سرکوب‌های داخلی و بازداشت‌های مخالفان همه به این نتیجه خواهند رسید که علمای ارشد دنیای اسلام باید به دلیل شخصیت دوگانه ولیعهد عربستان خواستار تحریم مراسم حج سال جاری شوند.

مجله فارن پالیسی در ادامه خاطر نشان می‌شود که بن سلمان خواهان به تصویر کشیدن رهبری خود به عنوان رهبر اصلاحات عربستان در دنیای بیرون است درحالی که وی درصدد پنهان کردن چهره خشونت طلبانه خود در داخل کشور است.

آمار نقش ولیعهد عربستان در سرکوب فعالان حقوق بشر و سرکوب مخالفان همه بیانگر آن است که وی دارای چهره‌ای متفاوت‌تر از آن است که در نشست‌های بین المللی از خود نشان می‌دهد.

فارن پالیسی می‌نویسد، کشتار مردم بی گناه و غیرنظامی یمن توسط جنگنده‌های سعودی، کشتار بی رحمانه جمال خاشقچی و سیاست‌های جنگ طلبانه ریاض علیه ایران در منطقه همه بیانگر آن است که بن سلمان به دنبال صلح در منطقه نیست.

در اوریل سال گذشته صادق الغریانی یکی از مفتی‌های لیبی در نامه‌ای به مسلمان جهان از آنان خواست تا مراسم حج در عربستان را تحریم کنند زیرا با سرازیر شدن پول‌ها به عربستان این کشور در سرکوب دیگر مسلمانان قدرتمند تر خواهد شد.

به گفته الغریانی، عربستان هم اکنون نه تنها در عربستان دست به کشتار مسلمانان می‌زند بلکه نقش این کشور در دیگر مناطق مانند الجزایر، سودان و تونس به خوبی قابل مشاهده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.