وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران که برای گفت وگو با مقامات ارشد پاکستان به اسلام آباد سفر کرده است به همراه عبدالرزاق داود مشاور نخست وزیر پاکستان در امور صنعت و تجارت تفاهم نامه امروز را امضا کردند.

به گزارش جماران؛ یادداشت تفاهم نامه گسترش همکاری های تجاری در جریان هشتمین کمیته مشترک تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان روز جمعه در اسلام آباد امضا شد.

نشست پایانی هشتمین دور کمیته مشترک تجاری دو کشور عصر امروز با حضور «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و «عبدالرزاق داود» همتای پاکستانی اش در محل وزارت صنعت و تجارت در اسلام آباد برگزار شد.

در این جلسه درخصوص همکاری‌های بازرگانی به ویژه در مناطق مشترک مرزی، توسعه فعالیت‌های دریایی و کشتیرانی، تجارت تهاتری بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران که برای گفت وگو با مقامات ارشد پاکستان به اسلام آباد سفر کرده است به همراه عبدالرزاق داود مشاور نخست وزیر پاکستان در امور صنعت و تجارت تفاهم نامه امروز را امضا کردند.

وی در حاشیه این مراسم طی گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: به طور مجموع مذاکرات خوبی با نخست وزیر و سایر مقامات پاکستانی انجام شد، نشست مهمی نیز با فدراسیون اتاق‌های بازرگانی این کشور برگزار شد و همه بر گسترش تعاملات میان دو کشور تاکید داشتند.

رحمانی افزود: مذاکرات روز گذشته و امروز در جهت و افزایش مراودات بازرگانی ایران و پاکستان بود و البته در بعضی موارد نیاز به تسهیلات و رفع موانع وجود دارد و بنا شد تا طرف پاکستانی نیز پیگیری‌های جدید را در این خصوص ادامه دهد.

وی با اشاره به محتوای تفاهم نامه تجاری ایران و پاکستان گفت: فعال کردن مناطق مرزی دو کشور، افزایش مراودات مرزی به ویژه فعال سازی بخش خصوصی از جنبه‌های مهم تصمیم‌های دو کشور است.

156450382

رحمانی اظهار داشت: با توجه به گفت وگوهایی که با مسئولان و اعضای فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان صورت گرفت توافق شد تا تماس میان بخش‌های خصوصی دو کشور گسترش یابد. یکی از نکات تفاهم نامه امروز افزایش فعالیت‌های تجاری در حوزه‌های انرژی و حمل و نقل هوایی میان دو کشور بود و قرار شد مسئولان وزارتخانه ها سازوکارهای اجرایی آن را تدوین کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی برای افزایش حجم تجارت با پاکستان ندارد بلکه ما از جامعه تجار و بازرگانان دو کشور می‌خواهیم که نقش اساسی خود را در این جهت ایفا کنند.

وی تاکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری با همسایگان و در صورت لزوم تأمین کالاهای مورد نیاز خود از همسایگان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.