رویترز در گزارش خود نوشت که رئیس‌جمهوری ایران اعلام کرد که این کشور سطح اورانیوم غنی‌شده خود را هر اندازه که بخواهد بالا خواهد برد.

به گزارش جماران؛ رسانه‌های جهان به اظهارات حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، درباره افزایش ذخیره اورانیوم غنی‌شده واکنش نشان دادند. 

نیویورک‌تایمز گزارش داد که رئیس‌جمهوری ایران امروز -چهارشنبه- گفت که این کشور روز یکشنبه غنی‌سازی اورانیوم بالاتر از سطح تعیین‌شده در برجام را آغاز خواهد کرد. 

شینهوا هم با اشاره به سخنان روحانی گفت که ایران از آمریکا و اروپا خواسته تا به تعهدات‌شان در چارچوب برجام وفادار بمانند. 

رویترز هم در گزارش خود نوشت که رئیس‌جمهوری ایران اعلام کرد که این کشور سطح اورانیوم غنی‌شده خود را هر اندازه که بخواهد بالا خواهد برد. 

نیویورک‌پست گزارش داد که حسن روحانی در جلسه اعضای هیئت دولت گفت که بهتر است اروپا و آمریکا سر عقل آمده و به میز مذاکره بازگردند. 

واشنگتن‌پست نیز به سخنان رئیس‌جمهوری ایران واکنش نشان داد و گزارش داد که این اقدام ایران می‌تواند تنش‌ها با آمریکا با بالاتر ببرد. 

نشنال گزارش داد که حسن روحانی در جلسه امروز عنوان داشته که چنانچه آمریکا و اروپا به مفاد برجام وفادار بمانند، ایران هم چنین خواهد کرد. 

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری ایران عنوان کرده که اگر طرف‌های برجام ۱۰۰ درصد به این توافق وفادار بمانند، تهران نیز تعهدات خود را انجام خواهد داد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.