رئیس جمهوری آمریکا در خصوص عبور ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده، گفت: ایران با آتش بازی نکند.

به گزارش جماران؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بامداد سه شنبه با تکرار درخواست خود از مقام های ایران برای توافقی جدید، در عین حال افزود: به دنبال توافقی با ایران هستیم که در هر صورت در راستای منافع ایالات متحده باشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ترامپ همچنین در خصوص عبور ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده، گفت: ایران با آتش بازی نکند.

در همین حال، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که ترامپ با امانوئل مکرون همتای فرانسوی اش در باره اقدام جدید ایران برای غنی سازی اورانیوم رایزنی کرده است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه کابینه ترامپ نیز در این زمینه ادعا کرد: ایران امروز گام‌های جدیدی برای پیشبرد جاه طلبی‌های هسته‌ای برداشته است.

«جان بولتون» مشاور جنگ طلب و جنجالی ترامپ نیز به غنی سازی ایران واکنش نشان داد و در توئیتی مدعی شد: هیچ دلیلی وجود ندارد که تهران غنی سازی اش را افزایش دهد؛ جز اینکه این اقدام بخشی از تلاش های ایران برای کاهش زمان گریز در تولید تسلیحات هسته ای باشد.

خشم مقام های آمریکایی به دنبال آن صورت می گیرد که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: ایران طبق برنامه اش از مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده عبور کرده و این را هم از پیش اعلام کرده بودیم.

وی در عین حال به پاراگراف ۳۶ برجام اشاره کرد و گفت: تهران توافق هسته ای را نقض نکرده است.

ظریف تأکید کرد: به محض آن که کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل کنند، ایران متقابلاً اقدامات معکوس را انجام می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.