رئیس مجلس گفت: ایران کشور دست و پا بسته‌ای نیست ما بازیچه دست کسی نیستیم و تشخیص می‌دهیم که کدام حرف حسابی است و کدام حرف بدوی است.

به گزارش جماران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی صنعت و معدن با اشاره به حضور وزرا و مهمانان این برنامه گفت: امروز جلسه باشکوهی برگزار شد که از نظر شکلی پیام مهمی دارد. حضور صنعتگران به همراه وزیر امور خارجه و معاون رئیس‌جمهور یعنی اهمیت دادن به صنعت کشور.

وی ادامه داد: صحبت‌های آقای ظریف درست است اوضاعی که آمریکایی‌ها درست کردند به هم‌ریختگی بین‌المللی است این موجود بدخیم که در آمریکا حضور دارد هر منطقه‌ای از جهان را دچار سرگردانی کرده با چین به نوعی با روسیه نوع دیگر اما در مورد ایران برنامه فوق العاده‌ای برای خودش در نظر گرفته است به‌طوری که باید واژه تروریسم اقتصادی را برای آن به کار برد. ترامپ رفتارهای رذیلانه‌ای دارد و در صحنه بین‌‌المللی فرد بی‌آبرویی است.

رئیس مجلس ادامه داد: در این مورد نباید تردید داشت که وضعیت فعلی یک دوره گذرا است و نمی‌تواند این وضع ادامه پیدا کند و دوران گذرا است. ایران نیز کشور دست و پا بسته‌ای نیست ما بازیچه دست کسی نیستیم و تشخیص می‌دهیم که کدام حرف حسابی است و کدام حرف بدوی است.

وی ادامه داد: رهبری امسال را سال رونق تولید نامیده است مساله امروز کشور ما تولید است و تردیدی در آن نیست که تولید بدون تجارت بین‌المللی شرایط متعارفی ندارد اما مساله این است شرایط امروز کشور ما نامتعارف است و این واقعیت را باید قبول کنیم که نه در صادرات و نه مسائل بانکی شرایط طبیعی نداریم و باید برای این دوره خاص تدبیر لازم را در نظر بگیریم. ما از نظرات بخش خصوصی استقبال می‌کنیم ما آیین‌نامه‌ها را تغییر دادیم و نماینده بخش خصوصی علاوه بر حضور در کمیسیون‌ها می‌تواند به همراه نماینده دولت در صحن حضور داشته باشد و صحبت کند.

لاریجانی تصریح کرد: فارغ از تحریم‌های کذایی آمریکا ما یک سری مشکلات ساختاری داریم آقای شافعی در خصوص قانون کسب و کار گفتند حرف ایشان درست است از ۵۳ حکم این قانون فقط ۹ حکم آن اجرا شده ۱۱ حکم اجرای ناقص و ۲۵ حکم اصلا اجرا نشده است صنعتگران حق دارند که نگران باشند دولت باید این مساله را پیگیری کند.

وی ادامه داد: لازم است که در برخی موارد تنقیح صورت بگیرد و این کار را در مجلس شروع کردیم و من به خانم جنیدی نیز گفتم که در دولت نیز این کار را انجام دهند.

لاریجانی با اشاره به اصلاح بودجه گفت: سازمان برنامه گزارشی از اصلاح بودجه در جلسه سران قوا ارائه کرده که یک بخش از آن مربوط به بانک‌ها و صندوق بازنشستگی است اما باید اصلاح مالیات در اولویت قرار بگیرد مالیات از افرادی که فعالیت شفاف دارند اعم از تولیدکنندگان، کارگران و معلمان گرفته می‌شود اما آنهایی که در زد و بند تجاری هستند، آ‌زاد هستند. پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شده که ما آنها را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: بی‌ثباتی ارز نیز یکی از اهداف آمریکا است که انفجار تورمی را در پی دارد آنها به دنبال ایجاد وضعیت بدتر بودند.

ادامه دارد...

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.