بر اساس یک نظرسسنجی تنها ۳۸ درصد مردم آمریکا نحوه رسیدگی رئیس جمهوری آمریکا به موضوع ایران را تائید می کنند.

به گزارش جماران؛ نتایج جدیدترین نظرسنجی مشترک موسسه فرانسوی ایپسوس و خبرگزاری انگلیسی رویترز نشان می دهد که تنها 42 درصد آمریکایی ها از نحوه عملکرد ترامپ در حوزه سیاست خارجی رضایت دارند.

تارنمای موسسه افکارسنجی ایپسوس دیروز (۵ تیر) با انتشار نتایج نظرسنجی ای که روز قبل از میان یک هزار و ۱۱۵ آمریکایی انجام شد خبر داد که ۴۲ درصد آمریکایی ها از نحوه عملکرد ترامپ در حوزه سیاست خارجی رضایت دارند.

بر اساس این نظرسسنجی تنها ۳۸ درصد مردم آمریکا نحوه رسیدگی رئیس جمهوری آمریکا به موضوع ایران را تائید می کنند.

کار و اشتغال و اوضاع کلی اقتصاد به ترتیب با ۵۲ و ۴۹ درصد بیشترین رضایت پرسش شوندگان را به خود اختصاص دادند. با این حال تنها ۴۰ درصد آمریکایی ها موافق نحوه رسیدگی رئیس جمهورشان به اوضاع تجارت جهانی بوده و ۴۲ درصد نیز از سیاست های مهاجرتی او حمایت می کنند.

مهاجرت و بهداشت و درمان کماکان با ۲۲ و ۱۶ درصد مهمترین مشکلات رویاروی جامعه آمریکا قلمداد می شوند.

از سوی دیگر تنها ۳۲ درصد آمریکایی ها با جهت گیری کلی کشور موافق بودند. شکاف حزبی در این میان به شدت به چشم می خورد چرا که از میان دمکرات ها تنها ۹ درصد داوطلبان با جهت گیری کلی کشور موافق بوده و ۶۵ درصد جمهوریخواهان چنین نظری دارند.

رضایت کلی از عملکرد ترامپ مانند چند ماه گذشته ۴۱ درصد بوده و جمهوریخواهان با ۸۴ و دمکرات ها با ۸ درصد بار دیگر شکاف حزبی را در زمینه رضایت کلی از عملکرد ترامپ به نمایش گذاشتند.

حاشیه خطای نظرسنجی فوق ۳.۳ درصد اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.