ابراهیم رئیسی گفت: شهدای عالی‌قدر ما پیام دارند و باید گوش‌های ما شنوا باشد. پیام آن‌ها عزت، اقتدار، ایستادگی، احساس مسئولیت، امر به معروف و نهی از بدی‌ها باز ایستادن از پلشتی‌ها است، پیام ذلت نپذیرفتن در هر شرایطی و عزیز بودن در همه مراحل است.

به گزارش جماران؛ رئیس قوه قضائیه گفت: دست مبارکی که روی ماشه رفت و پهپاد آمریکایی را ساقط کرد اثبات کرد که تردیدی در ایستادگی مقابل دشمن به دل راه نمی‌دهیم با همه قدرت آمادگی داریم آنها را در این میدان پشیمان کنیم.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم ۱۵۰ شهید دفاع مقدس و ۳ شهید مدافع حرم با تسلیت شهادت امام جعفر صادق گفت: این شهدای عزیز جان پاک شان را برای اقتدار، عظمت و حاکمیت اسلام بر مردم و جامعه اسلامی هدیه کردند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: وظیفه همه ماست ادای دین به این پیکرهای پاک و عظمتی شهدای نازنین آفریدند، داشته باشیم.

وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام می‌فرماید انسانی که در مسیر علم است باید به چند نکته مانند خداشناسی، دین شناسی، شناخت ایمان و عمل صالح برای انجام وظیفه و دست آخر شناخت آسیب‌هایی که زندگی انسان را تهدید می‌کند، توجه داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: شهدا مظهر معرفت و شناخت هستند و حقیقتا با ما سخن می گوید لاکن گوش شنوا لازم است که سخن این عزیزان را بشوند، این ها به ما درس خداشناسی می دهند، خودشان در مسیر خدا گام برداشته اند آنان  مظهر اخلاص ، تلاش برای خدا و  عبودیت برای پرودگار متعال بودند.

وی خاطرنشان کرد : در مظهر شهیدان ما باید درس عبودیت،  بندگی، دلدادگی به خدا و خداشناسی بگیریم .

رئیسی با بیان اینکه شهدا حقیقتا  به خوبی شناختند دین چه چیزی از آنها می‌خواهد، اظهار داشت: این عزیزان زمان‌شناسانه حرکت کردند سخن امام و وصی را خوب شنیدند و به جان خریدند و جان و سرمایه خودشان را با خالق معامله کردند.

رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: شهدا در این تجارت، جوانی و جان خودشان را دادند و آینده‌ای رقم زدند که بهشت جاویدان است.

وی ادامه داد: شهدا زمان‌شناس، دین‌شناس و خدا شناس بودند. آن‌ها در زمان خود اقدام متناسب کردند، جامعه و نیازش را به خوبی شناختند. شهدا دانستند تهدید دین، علم و یک زندگی سعادتمندانه چیست.

رئیس گفت: آسیب‌شناسی شهدا بسیار خوب بود، هم دشمن‌شناس بودند و هم دشمن‌ستیز. آنان جلوه دشمن‌شناسی هستند و به ما آموختند انسان سالک باید این دو مولفه را به خوبی بداند.

وی تاکید کرد: دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی با یکدیگر فرق دارد. امروز باید بدانیم دشمن چیست و هرچه داریم در این زمینه در طبق اخلاص بگذاریم.

رئیسی افزود: آن چیزی که ما امروز داریم به برکت خون شهدا، به برکت وصیت نامه امام خمینی(ره) و به برکت رهنمودهای بصیرت امام خامنه‌ای است. دلیل می‌خواهد و نمی‌تواند اما ما می‌خواهیم و توانستیم، آن چنانی که رهبر فرمودند در منطقه دشمن خواست و نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم. رمزش خواستن دلداگی به خدا، ایمان، خطرآفرینی برای خدا و دیدن آینده بسیار روشن است.

وی ادامه داد: عزیزان ما آن روز به میدان رفتند و دشمن را شکست دادند، آثار معنوی خون شهدا محفوط است اما آنچه شهدا انجام دادند در همین سرزمین و اقلیم قابل بررسی است.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: آن روزی که بچه‌های ما و دشمن در میدان رفتند کاملا قابل ارزیابی است، امروز در همه میدان‌ها پیروزی از آن همه نیروهای انقلاب است، اگر   دیروز مرزها جنوب و غرب بود امروز می‌دانید مرزها کجاست، آن چیزی که جمهوری اسلامی به عنوان امتداد راهبردی خود تعریف کرده است، یمن و آفریقا مرزهای راهبردی است.

وی افزود: دیروز شهدای ما سخن از حق و عدالت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی داشتند امروز این پیام به مردم عالم رسیده است هرجا سخن از حق خواهی و ایستادن جلوی استکبار است آن امتداد راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی ادامه داد: شهدا به ما ایستادگی و مقاومت آموختند، امروز آنچه داریم نه راهبرد مذاکره است نه تسلیم، امروز هرچه از اقتدار و عزت نصیب ملت شده است در پرتو راهبرد مقاومت است، راهبردی که رهبری بر آن تاکید کردند و گفتند بدانید اگر ایستادگی کنید دشمن عقب‌نشینی می‌کند اما بعضی‌ها طور دیگری قلم زدند و حرف‌های دیگری بیان کردند.

وی با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی گفت: بارها آقا فرمودند آن دست مبارکی که به روی ماشه رفت و پهپاد آمریکایی را ساقط کرد، نشان داد جمهوری اسلامی در ایستادگی‌اش هیچ تردیدی ندارد و آمریکا را دشمن اصلی می‌شناسد و در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها با تمام توان می‌ایستد و با همه قدرت آمادگی دارد آن‌ها را در این میدان پشیمان کند.

رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: هم حدیث نفس می‌کنم به عنوان یک طلبه و هم به‌عنوان یک مسئول می‌گویم و بیش از همیشه و پیش همه کارها در فلسفه و وصیت‌نامه شهیدان نگاه کنید، بعداز احوالپرسی می‌گویند مردم بدانید ما  برای خدا و به امر ولی فقیه زمان رفتیم، مردم نگذارید ارزش‌ها در این کشور تنها بماند، مردم بدانید باید در مقابل دشمنان باد همه وجود ایستادگی کرد تا علم دین پایدار بماند.

رئیس دستگاه قضا گفت: شهدای عالی‌قدر ما پیام دارند و باید گوش‌های ما شنوا باشد. پیام آن‌ها عزت، اقتدار، ایستادگی، احساس مسئولیت، امر به معروف و نهی از بدی‌ها باز ایستادن از پلشتی‌ها است، پیام ذلت نپذیرفتن در هر شرایطی و عزیز بودن در همه مراحل است.

وی ادامه داد: شهدا پیام دارند و خداوند گوش‌های همه ما را برای شنیدن پیام روشن، انسان‌ساز و رقم زننده   شهیدان شنوا فرماید.

رئیس دستگاه قضا افزود: همه بدانید خدا از خون شهدا نمی‌گذرد چون متصل به ثار الله است، خدا از حسین نمی‌گذرد وصی خون حسین(ع) خداست. خون‌ها در کشور ما و در  جبهه‌های جنوب و  غرب ما متصل به  ثارالله شده است و چون متصل به ثارالله و عاشورا شد، امتداد عاشورای حسینی است.

رئیسی افزود: خدا از این خون‌ها نخواهد گذشت بدانید و بدانیم ممکن است باطل جبلانی داشته باشد اما ماندگاری، ثبات، ایستادگی ندارد.

وی تاکید کرد : پیامبر از خون مطهر شهدا نمی‌گذرد همه ما دست اندرکاران همه عصرها و نسل‌ها باید بدانیم خدا از خون شهدا نمی‌گذرد.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: درخت پرثمر انقلاب اسلامی نهالش در خون مطهر شهیدان است، این خون شهیدان است که این درخت تنومند را آبیاری می‌کرد و می‌کند، کسانی که به هر دلیلی ناخالصی داشته باشند و ناخالصی را انتشار می‌دهند و القا می‌کنند بدانند فکر و عملشان ماندگاری نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: من تردید ندارم آینده این کشور و نظام به دلیل آنکه در  محضر ابنا مطهر شهدا قرار دارد، درخشان و از آن صالحان است.

رئیسی خاطرنشان کرد: آینده نه از آن پولداران، زرداران، رابطه‌داران و نه استکبار است. خداوند وعده داده است مفسدان در آینده هیچ جایی نخواهند داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.