فرمانده مرزبانی ناجا گفت: طی 24 ساعت و به طور میانگین روزی 30 درگیری در مرزهای شرقی، جنوبی و جنوب شرقی کشور در راستای مبارزه با ورود مواد مخدر که عموما مسلحانه است، رخ می دهد.

به گزارش جماران؛ فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با سند، ادعا می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با مواد مخدر است و کشورهای غربی نقشی در مبارزه با مواد مخدر ندارند.

سردار "قاسم رضایی" در حاشیه همایش سالروز مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مرزبانی در مبارزه با ورود مواد افیونی به کشور سهم بسزایی دارد، اظهار داشت: با استناد به سند سازمان ملل، افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است که تولیدات این کشور در زمینه مواد مخدر طی چندین سال از 200 تن به 9 هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت و به طور میانگین روزی 30 درگیری در مرزهای شرقی، جنوبی و جنوب شرقی کشور در راستای مبارزه با ورود مواد مخدر که عموما مسلحانه است، رخ می دهد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه با سند، ادعا می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با مواد مخدر است و کشورهای غربی نقشی در مبارزه با مواد مخدر ندارند، گفت: با ایجاد بناهای مرزی، مبارزه جدی با این قبیل شرارت ها را در دستور کار داریم؛ طی  سال گذشته حدود 70 تن کشفیات مواد مخدر داشتیم که نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سه ماهه ابتدایی سال 98، میزان کشفیات مواد افیونی در مرزهای شرقی، جنوبی و جنوب شرفی 20 تن بوده است.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: ماموریت نیروی انتظامی جلوگیری از ورود و خروج مواد مخدر است ضمن اینکه بخشی از قاچاق مواد مخدر به مقصد کشورهای غربی صورت می گیرد که از آن جلوگیری شده است.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار رضایی تاکید کرد: با توجه به اهمیت جلوگیری از کاشت و ورود مواد مخدر، ضروری است سازمان ملل و کشورهای غربی درخصوص مبارزه با مواد مخدر با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.