وزیر خارجه روسیه اظهار داشت ما همکاران آمریکایی و ایرانی را متقاعد خواهیم کرد که باید از وضعیت خطرناک دور شویم و و از طریق یک گفت وگوی متمدن، تنش ها را متوقف کنیم و به سیاست های آمریکا مبنی بر اولتیماتوم و تحریم پایان دهیم.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه امارات ضمن درخواست پایان یافتن تهدید از سوی آمریکا علیه ایران، خواستار آغاز مذاکرات میان تهران و واشنگتن شد.

سرگئی لاوروف امروز چهارشنبه پس از دیدار با «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات، در کنفرانس خبری اعلام کرد: ما از هر دو طرف می خواهیم که از اقدامات خطرناک دور بمانند و از طریق گفت وگو اختلافات موجود را برطرف کنند.

وی هرگونه سناریوی نظامی در اطراف ایران را فاجعه بار خواند و اظهار داشت: دراین صورت جهان با یک بحران بین المللی مواجه خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت ما همکاران آمریکایی و ایرانی را متقاعد خواهیم کرد که باید از وضعیت خطرناک دور شویم و و از طریق یک گفت وگوی متمدن، تنش ها را متوقف کنیم و به سیاست های آمریکا مبنی بر اولتیماتوم و تحریم پایان دهیم.

لاوروف به پیشنهاد روسیه برای آغاز گفت وگو ها میان کشورهای عربی خلیج فارس و ایران هم اشاره کرد و گفت: ما همه طرف‌ها را به این نیاز فرا می‌خوانیم چرا که ایده ما جایگزینی برای روند فاجعه آمیز است که برخی به دنبال آن با تحریک طرف‌ها در منطقه هستند.

** روسیه و امارات به آرام شدن وضعیت در خلیج فارس کمک خواهند کرد

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در دیدار امروز خود بر روی مفهوم امنیت جمعی تمرکز کردیم و قصد داریم به آرام شدن شرایط پرتنش فعلی در خلیج فارس کمک کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: همه طرف‌های درگیر، سایر اعضای جامعه جهانی، اتحادیه عرب، سازمان همکاری‌های اسلامی و اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل بر رو، مفهوم امنیت جمعی تمرکز کنند تا با مشارکت ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شاهد کاهش تنش ها باشیم.

** آمریکایی‌ها متوجه سیاست مستقل روسیه شده‌اند

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در آمریکا متوجه این نکته شده‌اند که روسیه سیاست مستقل خود را رها نخواهد کرد ضم. اینکه از نظر ما رویکردهای یکجانبه ایالات متحده، نقض آشکار قوانین بین المللی است.

وی با بیان اینکه روسای جمهوری روسیه و آمریکا بزودی در اوزاکای ژاپن دیدار و گفت وگو خواهند کرد، اظهار داشت: طیف وسیعی از موضوعات در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت با این وجود طبیعی است که با یک گفت وگو نمی توان همه مشکلات میان مسکو و واشنگتن را حل کرد با این حال فکر می کنم درک فزاینده ای در آمریکا مبنی بر اینکه تلاش‌ها برای مجبور کردن مسکو به ترک استقلال خود در عرصه بین المللی بی فایده بوده، بوجود آمده است.

لاوروف این را هم گفت که تاکنون هیچ برنامه توافق شده‌ای برای این دیدار اعلام نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.