رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «بحث من اعزام نیروی زمینی یا اعزام یک میلیون سرباز نیست. فقط می‌گویم اگر اتفاقی بیافتد، خیلی طول نخواهد کشید.»

به گزارش جماران؛ رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤالی در مورد تنش‌های اخیر در منطقه، گفت امیدوار است که این رخدادها نهایتا به بروز جنگ منجر نشود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای گفت امیدوار است که تحولات کنونی نهایتا به درگیری نظامی با ایران منجر نشود.

وی که به صورت تلفنی با شبکه «فاکس نیوز» صحبت می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال جنگ با ایران، گفت: «امیدوارم که اینطور نشود. اما ما در موضع بسیار قدرتمندی قرار داریم.»

ترامپ افزود: «اگر اتفاقی بیافتد، ما در موضع بسیار قدرتمندی قرار خواهیم داشت و می‌توانم به شما بگویم که این [درگیری] خیلی زیاد هم طول نخواهد کشید.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «بحث من اعزام نیروی زمینی یا اعزام یک میلیون سرباز نیست. فقط می‌گویم اگر اتفاقی بیافتد، خیلی طول نخواهد کشید.»

وی سپس به حادثه هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز این کشور در ایران پرداخت و گفت: «من با آن‌ها خیلی خوب بوده‌ام. آن‌ها پهپاد ما را ساقط کردند، اما تصمیم گرفتم کاری نکنم و تصمیم گرفتم آن همه ایرانی را نکشم. من ایرانی‌های زیادی را می‌شناسم و ایرانی‌ها را خیلی دوست دارم و این مسئله در آن تصمیم مؤثر بود. آن‌ها انسان هستند و من نمی‌خواستم ۱۵۰ انسان را بکشم. آن‌ها یک هواپیمای بدون سرنشین را هدف قرار دادند.»

ادعای اهمیت جان ایرانی‌ها برای ترامپ در حالی است که او بارها مردم ایران را تروریست خطاب کرده است. علاوه بر این، آنطور که روزنامه «نیویورک‌تایمز» گزارش داده، نگرانی از تبعات سیاسی و نظامی درگیری با ایران و همچنین عدم اطمینان به ارزیابی ادعایی پنتاگون مبنی بر حضور پهپاد در آسمان بین‌المللی، مهمترین دلایل انصراف ترامپ از درگیری نظامی با ایران بوده است.

ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه تحریم‌ها فشار زیادی به ایران اعمال کرده، گفت اگر اقدامات دولت او نبود، اکنون «ایران کل خاورمیانه را گرفته بود، عربستان سعودی را گرفته بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا هفته پیش هم گفت در تماس تلفنی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی از او خواسته بابت محافظت آمریکا از عربستان سعودی، به واشنگتن پول بدهد. به ادعای ترامپ، بن سلمان با این خواسته موافقت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.