عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: طبق بازدید به عمل آمده هنوز شرایط تردد ایمن برای دانشجویان فراهم نشده است.

به گزارش جماران،  سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (یکشنبه 2 تیرماه) مجلس شورای اسلامی درخصوص گزارش رئیس دانشگاه آزاد و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: متاسفانه با توجه به بازدید به عمل آمده بعد از سانحه ، همان تجربه تلخ و شراط در این دانشگاه ادامه دارد، به نوعی که نسبت به ایجاد گارد ریل اقدامی نشده و امکاناتی نیز برای دانشجویان تعبیه نشده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای تهرانچی درخصوص این حادثه اذعان داشته که این مکان برای دانشگاه در نظر گرفته نشده، در حالی که 35 سال است که دانشگاه علوم و تحقیقات در این مکان ایجاد و دانشجویان در حال تردد هستند.

وی افزود: دانشگاه آزاد بیشترین هزینه را برای دانشجویان ایجاد می کند و پرداختی دانشجو و درآمد دانشگاه نیز مشخص است، بنابراین انتظار است که در این شرایط از اتوبوس های فرسوده و با مشکل بیمه و قطعات استفاده نشود، زیرا امکانات فعلی در خور و شأن دانشگاه آزاد و حق دانشجویان نیست.

دلخوش ادامه داد: راننده اتوبوس با وجود نقص فنی تلاش بسیاری جهت کاهش سرعت کرد اما به دلیل فرسودگی اتوبوس نتوانست آن را کنترل کند، این فرسودگی و عدم معاینه فنی نشان از عدم نظارت بر این بخش است. مسئولان دانشگاه آزاد باید از پشت تریبون مجلس از خانواده های داغدار عذرخواهی کنند، زیرا مسئولیت آنها در این حادثه کم نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: مسئولان دانشگاه آزاد باید در مورد انتخاب مکان و فضای تحصیلی و شرایط تردد دانشجویان مسئولیت پذیر باشند و اشکالات فعلی در این حوزه را رفع کنند تا در آینده چنین قصوری تکرار نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1203051
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.