نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سپاه پاسداران با ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا مشت محکمی بر دهان آمریکایی‌ها زد، گفت: دولتی که ادعای گفت‌وگو می‌کند، گفت‌وگوهای گذشته را پاره نکرده و زیر پا نمی‌گذارد.

به گزارش جماران، مسعود پزشکیان  در نشست علنی امروز (یک‌شنبه، 2 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تبریک آن به قضات و رئیس این قوه گفت: هفتم تیر ماه بود که شهید بهشتی به همراه 72 تن از مسئولان نظام جمهوری اسلامی در یک انفجاری که توسط حزب تروریست و منحله مجاهدین خلق اتفاق افتاد به شهادت رسیدند.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هفته قوه قضائیه نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی بیش از هر حکومت، دولت و ملتی آماج ترور و کشتارهای خیابانی قرار گرفته است، افزود: ایران به دلیل پیگیری استقلال، آزادی و حفظ تمامیت ارضی خود از ابتدای انقلاب تاکنون همیشه از سوی آمریکا و ایادی قسم خورده این کشور آسیب دیده و این کشورها به دنبال براندازی جمهوری اسلامی بوده و هستند و این روندی که امروز آمریکا در پیش گرفته ادامه سیاست شومی است که به راه‌ انداخته است.

چه کسانی ائمه جمعه ما را شهید کرده اند؟

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که ایرانی‌ها تروریست هستند، ادامه داد: چه کسانی ائمه جمعه ما را شهید کرده اند؟، این موضوع کاملاً واضح است اما آمریکایی‌ها می‌خواهند خود را به نفهمی و ناآگاهی بزنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چه کسانی جوانان، مسئولان، قضات و بزرگان جمهوری اسلامی ایران را ترور کردند، تأکید کرد: آمریکایی‌ها و ایادی این کشور نه تنها در تیر ماه، بلکه در شهریور ماه نیز رئیس جمهور و نخست وزیر ایران را در انفجاری به شهادت رساندند.

سپاه پاسداران با ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا مشت محکمی بر دهان آمریکایی‌ها زد

وی با بیان اینکه با اقدامات آمریکایی ها در منطقه و پشتیبانی‌هایی که از صدام جنایتکار انجام دادند، بمباران‌های شیمیایی علیه ایران به راه انداختند، افزود: همین آمریکا امروز نیز ما را تهدید می‌کند و با ارسال ناو جنگی و نیروهای نظامی تصور می‌کند که جوانان ما را می‌تواند به زانو دربیاورد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران قدرتمند با اقدامی که چند روز قبل با ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس انجام داد، در واقع مشت محکمی بر دهن آمریکایی‌ها زد و به آنها ثابت کرد که کشور ما و ایران به این راحتی تسلیم یاوه‌گویی‌های آنها نخواهد شد.

ایران در برابر تهدیدهای آمریکایی‌ها به این سادگی سر خم نکرده و جا خالی نمی‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه ایران در برابر تهدیدهای آمریکایی‌ها به این سادگی سر خم نکرده و جا خالی نمی‌کند، ادامه داد: ایرانی‌ها و جوانان آن در برابر آمریکایی‌ها تسلیم نمی‌شوند و آمریکایی‌ها باید بدانند که کسی که می‌خواهد مذاکره کند تهدید نمی کند، کسی که می‌خواهد مذاکره کند تحریم نمی‌کند و کسی که می‌خواهد مذاکره کند بدترین تحریم‌ها را بر این مردم و ملت تحمیل نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه دولتی که ادعای گفت‌وگو می‌کند، گفت‌وگوهای گذشته را پاره نکرده و زیر پا نمی‌گذارد، تصریح کرد: هیچ‌گاه نمی‌توان به چنین افرادی اعتماد کرد  و دوباره بر میز مذاکره با چنین افرادی نشست که به راحتی مذاکرات گذشته خود را زیر پا می‌گذارند.

آمریکا و ایادی آن بدانند که ایران به این سادگی در برابر تهدیدهای آنها تسلیم نخواهد شد

پزشکیان با تأکید بر اینکه مردم و مقام معظم رهبری با رهبری قاطعانه و داهیانه در برابر آمریکایی‌ها سر خم نمی‌کنند و ایستاده‌اند، افزود: آمریکا و ایادی آن بدانند که ایران به این سادگی در برابر تهدیدهای آنها تسلیم نخواهد شد و تا پای جان ایستاده و مقاومت می‌کند و با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد که امیدوارم این روند با وحدت و انسجام ادامه یابد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تروریست واقعی در دنیا هستند، ادامه داد: آمریکا است که کشورها و حکومت‌ها را بر هم زده و پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار گروه‌های تروریستی قرار داده و ناامنی ایجاد کرده و از سوی دیگر اعلام می‌کند می‌خواهیم مذاکره کنیم، این سوال مطرح می‌شود که با چه کسی باید مذاکره کرد؟ با کسی که جز ذلت ما به چیز دیگری قانع نیست و به دنبال ذلیل کردن ما است، البته این موضوع را باید در خواب ببیند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه امروز نیز روز عزت و سربلندی ایران اسلامی است، بار دیگر هفته قوه قضاییه را به کارکنان این قوه، پاسداران سربلند کشور و جانبازان کشور تبریک گفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1203047
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.