سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت: مردم فلسطین به مبارزه شان تا از بین بردن طرح نژادپرستانه صهیونیستی علیه اراضی فلسطینی ادامه می دهند.

به گزارش جماران؛ «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شنبه شب در واکنش به اعلام جزئیات جدید طرح موسوم به «معامله قرن» دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: دولت آمریکا همچنان در توهم بسر می برد و گمان می کند که مردم فلسطین حقوق و مقدساتشان را با پروژه ها و پول معامله می کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، سخنگوی حماس افزود: مردم ما در طول انقلابشان برای پس گرفتن سرزمین اشغال شده، بازگشت به جایی که کوچانده شدند و برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس جنگیدند.

«جرد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه گفت که مرحله نخست طرح صلح ترامپ موسوم به «معامله قرن» بر سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری در اراضی فلسطینی، مصر، اردن و لبنان تمرکز دارد.

حازم گفت: مردم فلسطین به مبارزه شان تا از بین بردن طرح نژادپرستانه صهیونیستی علیه اراضی فلسطینی ادامه می دهند.

فوزی برهم سخنگوی دیگر حماس نیز در اظهاراتی از همه کشورهای عربی خواست تا در کنفرانس منامه شرکت نکنند و بر لزوم مسئولیت پذیری در قبال موضع متحد فلسطینی ها در مخالفت با برگزاری این کنفرانس تاکید کرد.

قرار است ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در منامه بحرین نخستین مرحله اجرای معامله قرن برگزار شود و از اهداف این نشست، جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم سود به فلسطینیان عنوان شده است.

از سوی دیگر «یووال شینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی از اعلام جزئیات جدید معامله قرن استقبال کرد.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان رو به‌رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.